Jeg er blevet opmærksom på, at en kvinde, som har slået sine børn, er blevet ansat som kommunal dagplejer. Min kollega var med til at lave en underretning - det er 8-9 år siden. Moren erkendte, at hun jævnligt slog særligt ét af sine børn, og familieafdelingen gik ind i sagen. Hun blev dog aldrig politianmeldt. Men det er samme kommune, der nu har ansat hende.
Hvad tænker I om dette?
Jeg tænker umiddelbart at din kollega har brudt sin tavshedspligt! Hvilket måske også burde anmeldeles!
Dernæst tænker jeg på min svigerinde der har haft brugt endefulde som en del af opdragelsen af sine børn. Det er vel omkring 10 år siden nu. Jeg er 100% sikker på at min svigerinde i dag er et andet menneske og i dag ikke kunne drømme om at gøre det samme som den gang.
Og nej, jeg har aldrig slået mine egne børn eller bakket op om min svigerindes valg :-)
Jeg kender af gode grunde ikke 'din' sag. Men hvis der ikke blev gjort mere ved det, var det måske ikke så galt. Det er ikke sjældent at en familie blot skal have lidt støtte og vejledning for at komme på rette spor.
Er du selv og dine overbevisninger de samme i dag , som for 8 år siden?
I dagplejen indhentes der børne- og straffeattest. I vores kommune er det en lang proces at blive ansat som dagplejer. Bl.a. indhentes attester, der er 2 job-samtaler og en test i form af cases, som man forventes at kunne svare fornuftigt på. Dertil kommer ekstra tilsyn i en længere periode i opstarten, dels af hensyn til børnene men også som støtte for den nye dagplejer.
Anmeld
Citér