Gravid igen efter MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

315 visninger
5 svar
2 synes godt om
7. december 2017

Ellybelly

Hej med jer! 

Jeg havde en MA tilbage i september, som har taget rigtig hårdt på mig. Nu er jeg gravid igen, hvilket er helt vildt dejligt  Selvom jeg er rigtig glad, tør jeg ikke helt tro på det, da der selvfølgelig er meget frygt for at det skal ske igen, hvilket jeg tænker er helt normalt  Og ved godt at jeg/vi intet kan gøre, men hvad har i gjort eller ville have gjort? Tænker på om et par ekstra scanninger inden NF vil kunne få en til at slappe lidt mere af (ved det kan være falsk tryghed) eller skal jeg bare bide det i mig, især her de første 12 uger? 

What to do? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Altså kan udtale mig ud fra mine erfaringer. Jeg har fået tryghedsscanning, hvor man kan se hjertet slå. Jeg har haft to bio’er og en spontan abort, derfor har det været rart at se hjertet slå.. 

men jeg har dog alligevel været små nervøs derefter.. tænker måske det ville være rart at se hjertet slå? 

Anmeld Citér

7. december 2017

Ellybelly

Lillefis90 skriver:

Altså kan udtale mig ud fra mine erfaringer. Jeg har fået tryghedsscanning, hvor man kan se hjertet slå. Jeg har haft to bio’er og en spontan abort, derfor har det været rart at se hjertet slå.. 

men jeg har dog alligevel været små nervøs derefter.. tænker måske det ville være rart at se hjertet slå? 

Øv - det er sgu hårdt at skulle igennem de ting 

Det har jeg også tænkt på, sådan omkring uge 7 og så måske igen i uge 10.. Ved min MA viste en scanning 11+3 at fosteret var “gået til” omkring uge 8-9...

Men det er lidt svært at vide hvad der er bedst for en i den her situation 

Anmeld Citér

7. december 2017

Stivdie

Min egen læge har en scanner, så hun var sød at give mig en scanning omkring det tidspunkt, hvor fosteret var dødt sidst. Det hjalp dog ikke meget for mig, jeg kunne stadig slet ikke glæde mig. Til NF lukkede jeg bare øjnene of forberedte mig på det værste indtil man den klemte min hånd. Så havde jeg lige et kort, lykkeligt øjeblik under scanningen indtil vi fik risikovurderingen, som var ret dårlig. Herefter måtte jeg igennem endnu 2 ugers nervepirrende ventetid inden jeg endelig fik svar om, at lillesøster var sund og rask 

Tror jeg havde svært ved at være rigtig lykkelig for den graviditet overhovedet, men den var også præget af komplikationer (døgnkvalme i 3,5 måned, sygemeldt med højt blodtryk fra uge 30, indlagt med SSF i uge 34), men heldigvis har det ikke påvirket min kærlighed til hende nu, hvor hun er her 

Anmeld Citér

8. december 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Ellybelly skriver:

Øv - det er sgu hårdt at skulle igennem de ting 

Det har jeg også tænkt på, sådan omkring uge 7 og så måske igen i uge 10.. Ved min MA viste en scanning 11+3 at fosteret var “gået til” omkring uge 8-9...

Men det er lidt svært at vide hvad der er bedst for en i den her situation 

Man skal jo helst gøre det man er tryg ved, men jeg vil også råde dig til at arbejde med dig selv, da det ikke er sikkert at scanningerne giver dig særlig meget tryghed. 

Men jeg har jo selv synes, det var rart lige at se hjertet slå. Jeg vil lyve, hvis jeg sagde, at jeg stadigvæk ikke er nervøs. Jeg skal til MD scanning på tirsdag. 

Jeg har fået scanning i uge 7, Nf og så kønsscanning (som vi faktisk havde valgt fra, men fik den som gave). 

Men du må gøre op med dig selv, hvad du er tryggest ved.

Anmeld Citér

8. december 2017

Ellybelly

Lillefis90 skriver:

Man skal jo helst gøre det man er tryg ved, men jeg vil også råde dig til at arbejde med dig selv, da det ikke er sikkert at scanningerne giver dig særlig meget tryghed. 

Men jeg har jo selv synes, det var rart lige at se hjertet slå. Jeg vil lyve, hvis jeg sagde, at jeg stadigvæk ikke er nervøs. Jeg skal til MD scanning på tirsdag. 

Jeg har fået scanning i uge 7, Nf og så kønsscanning (som vi faktisk havde valgt fra, men fik den som gave). 

Men du må gøre op med dig selv, hvad du er tryggest ved.

Det er helt rigtigt! Jeg ved også at jeg stadig vil være bange på trods af scanninger, men så kan jeg måske slappe lidt mere af.. Jeg prøver bare at tage en dag ad gangen og nyde dagene med min søn - så er det som om alle bekymringerne forsvinder  Men det ender nok med et par scanninger ekstra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.