Hej,
Vil høre hvad i ville gøre ved denne situation.
Jeg har en søn som går i en rigtig god børnehave som vi generelt er glade for. Den er integreret med 3 børnehavestuer og 4 vuggestuer. Lillesøster går der også. Jeg synes lederen er top dollar
Jeg har dog et lidt ambivalent forhold til de 2 pædagoger på stuen. Den ene siger næsten aldrig noget og virker genert, som mange jo er, men i denne profession er det måske lidt svært. Nå, men det er nu mere den anden pædagog x som jeg er blevet ret meget i tvivl over, om hun er så pædagogisk som hun burde være.
En morgen vi kom, og stod i gangen for at tage overtøj af, hører vi en af drengene fra stuen der tudbrøler og kalder efter sin mor. Resten af børnene sidder og er stille da de skal til at holde samling. Denne pædagog siger så et par gange, med en meget hård tone at "Når du er færdig med det så kan du komme herind" og " Nu gider vi altså ikke høre på det der mere". Drengen sidder alene på deres anden stue. Jeg går så ind og afleverer min søn og hører praktikanten spørger x om drengen er ok, hvorpå x svarer at han er bare vant til at få sine vilje og at det udelukkende er derfor
Anden episode sker så et par dage senere, igen en morgen ved aflevering hvor vi lige er trådt ind i garderoben og alle børnene sidder og skal i overtøjet og på legeplads. Her udbryder x så, højt og tydeligt så alle hører "Ej, (barnets navn) det er altså IKKE okay at du ikke siger du har tisset i bukserne. Det er da ulækkert!"
Hvorpå det stakkels lille barn kigger ned i gulvet og stille begynder at trække bukserne ned. Igen står praktikanten på siden, ser lidt ubekvem ud og giver ham nogle tørre bukser og siger at han gerne må gå ud på toilettet.
Hold nu op jeg fik ondt i maven
og har i dagene efter ærget mig over jeg ikke sagde noget der kunne have dulmet det traume jeg forestiller mig det lille barn kan have fået.
Hvad sker der lige?
Bliver bekymret for om der dagligt er sådanne ubehagelige situationer. Jeg synes personligt at disse 2 episoder er håndteret meget forkert. Ved godt at der er mega pres på og normeringen nærmest er uacceptabel men stadigvæk 
Anmeld
Citér