Melatonin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. december 2017

MorTil3+

hej vil høre om nogen herinde har erfaring med melatonin. Ved ikke helt hvad jeg skal forvente af det. Har det meste af mit voksne liv fået medicin at sove på (stærke sager) men stoppede for flere år tilbage og ja har jo stadig søvnproblemer så nu har min læge foreslået melatonin og skal starte i dag. Ved jo godt at det ikke giver den virkning som nervemedicin gør men hvordan virker det så? Har i perioder taget stærke sager når jeg ikke får nok søvn men kun i kort tid da jeg ikke vil være afhængig som jeg var førhen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2017

Liland

Profilbillede for Liland

hej vil høre om nogen herinde har erfaring med melatonin. Ved ikke helt hvad jeg skal forvente af det. Har det meste af mit voksne liv fået medicin at sove på (stærke sager) men stoppede for flere år tilbage og ja har jo stadig søvnproblemer så nu har min læge foreslået melatonin og skal starte i dag. Ved jo godt at det ikke giver den virkning som nervemedicin gør men hvordan virker det så? Har i perioder taget stærke sager når jeg ikke får nok søvn men kun i kort tid da jeg ikke vil være afhængig som jeg var førhen.

Jeg tager en melatonin hver aften ca. 1 time før jeg går i seng.

jeg har store problemer med at sove, hvis ikke jeg få min melatonin.

Melatonin findes naturligt i hjernen (som hormon) og produceres når det bliver mørkt.

så det det i realiteten gør er at påvirke det indre ur og giver en naturliog træthed.

Jeg har i perioder fået sovemedicin og vil ikke ind i det skidt igen.

Nogle fungerer ikke med melantonin og føler sig trætte og uoplagte efter at have taget dem, men her har der aldrig været problemer

jeg synes du skal give det en chance og se om ikke det er noget der virker for dig. bare du giver det tid til at få en effekt

Anmeld Citér

5. december 2017

Sukkerblomst

Jeg har lige givet 300 kr. For 100 stk. De hjælper mig med at blive træt og falde i søvn - ja for mig virker de. 

Jeg døjer også med søvnproblemer ��

Anmeld Citér

5. december 2017

MorTil3+

Liland skriver:

Jeg tager en melatonin hver aften ca. 1 time før jeg går i seng.

jeg har store problemer med at sove, hvis ikke jeg få min melatonin.

Melatonin findes naturligt i hjernen (som hormon) og produceres når det bliver mørkt.

så det det i realiteten gør er at påvirke det indre ur og giver en naturliog træthed.

Jeg har i perioder fået sovemedicin og vil ikke ind i det skidt igen.

Nogle fungerer ikke med melantonin og føler sig trætte og uoplagte efter at have taget dem, men her har der aldrig været problemer

jeg synes du skal give det en chance og se om ikke det er noget der virker for dig. bare du giver det tid til at få en effekt

Hvor lang tid går der før man får den fulde effekt, skal man ta det i flere dage eller uger før der er fuld effekt, for jeg er utrolig træt men kan bare ikk sove. Feks i forgårs sov jeg først kl 4 og står op kl 6. Gik i seng kl 22 og så ligger jeg ellers bare og vender og drejer mig. Og med 3 børn dur det bare ikke med 2 timers søvn. Igår valgte jeg så at ta noget stærkere og sov hele natten og gik så til lægen idag. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Liland

Profilbillede for Liland
MorTil3+ skriver:

Hvor lang tid går der før man får den fulde effekt, skal man ta det i flere dage eller uger før der er fuld effekt, for jeg er utrolig træt men kan bare ikk sove. Feks i forgårs sov jeg først kl 4 og står op kl 6. Gik i seng kl 22 og så ligger jeg ellers bare og vender og drejer mig. Og med 3 børn dur det bare ikke med 2 timers søvn. Igår valgte jeg så at ta noget stærkere og sov hele natten og gik så til lægen idag. 

Jeg havde fuld effekt efter en lille uge, ved nogle går det hurtigere.

Har du fået tjekket dit b-vitamin niveau? hvis ikke der er nok b-vitamin hæmmer det produktionen af både melatonin og serotonin (humør hormonet)

husker du at undgå skærme osv. inden du skal sove?

det blå lys der er i mobil telefoner, computere og tv, er med til at hæmme produktionen af det naturlige melatonin

det er bla. derfor jeg kun sidder og læser den time hvor jeg venter på at melatoninen virker.

hvis du skal på toilettet om natten, så lær vejen at kende i mørke, tænder du lys, kan det ødelægge hele nattens produktion af melatonin

alt det her ved du sikkert godt, men det er stadig godt at have med i aftenritualerne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.