Manna skriver:
Hvad synes I?
Jeg har lige været ved lægen pga. nogle graviditetsgener, for lige at få det undersøgt og tale om, hvad jeg evt. kunne gøre ved dem. Selvfølgelig har jeg også inden haft tanker om jeg burde sygemeldes.
Lægen lader det være op til mig. Det er mig, der skal gøre op med mig selv om jeg synes, det er det værd. Hans nøglesætning synes at være, at min graviditet helst skal være en god oplevelse. Det løb er nu kørt synes jeg, men derfor kan jeg jo godt prioritere at det ikke skal være værre.
Jeg har ikke bækkenløsning - men nok også det eneste, der ikke plager mig.
Jeg er i uge 28 og har længe døjet m. kvalme, halsbrand og ekstrem bøvseri. Det kan så nogenlunde holdes under kontrol m. syrehæmmende medicin og alminox. Det giver mig dog stadig 1-2 nætter pr. uge med begrænset søvnmængde. Jeg er som regel vågen 2-4 gange per nat. Enten pga. ubehag el. pga. børn el. andet, der vækker mig. Ellers har jeg lægkramper, voldsom inkontinens, hæmorrhider, landkorttunge, tørre slimhinder, forstoppelse, har fået en nerve i klemme i lænden 2 gange (så jeg ikke kunne gå), træthed.
Det seneste, der er kommet til er smerter til siden for symfysen. Jeg er hævet og kan have dage, hvor jeg har ondt hele dagen og det lindres, når jeg sætter mig eller lægger mig. Jeg kan ikke sætte finger på, hvad der udløser det og det kommer og går. Det virker dog somom det er efter en lang dag på arbejdet (8 timer). Det er opstået indenfor det sidste 10-12 dage.
Jeg gik til lægen for at få svar på, om det er noget jeg skal frygte bliver værre el. kronisk - det fik jeg ikke.
Jeg er 3. gangs gravid og har to børn på 3 og 6. Jeg får ikke megen hvile herhjemme, men arbejder dog deltid, hvilket gør en forskel. Det betyder, at jeg kan resituere på mine fridage.
Måske kan der laves ændringer på min arbejdsplads, så jeg skånes bedre, men jeg har ikke prøvet. Det er jo ikke fedt at ens fridage skal tilbringes på sofaen, fordi man har været på arbejde dagen før? Min arbejdsplads er ret afhængig af mig og der kommer først barselsvikar om 1 måned (3 uger før jeg kan gå fra).
Hvad ville I gøre?
mvh. Manna
Hej med dig,
jeg synes klart du skal sygemelde dig, som din læge siger så skal en graviditet være en positiv oplevelse.
Jeg er selv gravid i uge 28 og har været sygemeldt siden uge 20 på grund af en akut belastningsreaktion, plukkeveer og generel utilpashed / mangel på overskud.
jeg synes det var sindssygt svært at acceptere at jeg måtte sygemelde mig, fordi jeg ellers var en type der så mig selv som "uundværlig" på mit job.
Her hjemme var det min kæreste der sagde STOP til mig, da jeg knækkede sammen på køkkengulvet fordi det simpelthen bare blev alt for meget.
Jeg mener, man kan godt være gravid og have små udfordringer som gør det svært at overskue det hele i hverdagen, og nej alene det at være gravid er ikke en sygdom. MEN når det så er sagt så skal man passe på sig selv og sin familie (også den lille ny i maven).
Nu her 8 uger efter jeg er blevet sygemeldt har jeg stille og roligt accepteret at jeg ikke var uundværlig på jobbet og jeg nyder at kunne tage tingene i mit tempo og at overskuddet er ved at vende tilbage.
Det hjælper jo ikke at være i minus når baby kommer - og det er jo trods alt "bare" et job
..
Knus herfra..