Kan jeg være gravid? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
11 svar
14 synes godt om
2. december 2017

Anonym trådstarter

KORT HISTORIE:
Kan man blive gravid, hvis en fyr har haft sædafgang ud over min hånd, hvorefter jeg har tørt hånden af i dynen og ca 5-10 min efter det givet mig finger? 

LANG HISTORIE OG GRUNDEN TIL MINE BEKYMRINGER:
Jeg er en pige på 19 år, som virkelig frygter en graviditet. Jeg har aldrig haft sex, og er ikke på p-piller da jeg er i høj risikogruppe for blodpropper.
D. 23/9 hyggede jeg for første gang med en dreng. Jeg gav ham et blowjob og handjob, og han rørte mig på klitorissen (undskyld for detaljer). Dette skete to dage EFTER menstruation, og derfor kun 3-4 dage inden den frugtbare fase.
Jeg har altid haft ureglmæssig menstruation, men de foregående 3 måneder var den nogenlunde regelmæssig. Da fyren kom, kom han ud over min hånd, hvorefter jeg tørte den af i dynen. Jeg kan herefter ikke huske om jeg kun har rørt mig selv på klitorissen, eller om jeg også proppede en finger op i min skede... Hvis jeg har givet mig selv finger, kan så være blevet gravid selvom jeg har tørt min hånd af i dynen først?  

Jeg tænker egentlig ikke så meget over det efterfølgende, og jeg får min menstruation igen d. 14/10.
Ud af det blå bliver jeg panisk angst for om jeg kan være gravid. Kan ikke huske hvorfor denne frygt opstår, men kan huske at jeg især begynder at dje med træthed og kvalme. Jeg har flere tegn på graviditet, bla. let morgenkvalme, en del hovedpine, halsbrand og ondt i lænden. Jeg har ikke ondt i brysterne. Derudover har jeg også en sitrene/boblende/buldrende fornemmelse o underlivet, som om der virkelig er noget derinde..

d. 27/11 fik jeg en let blødning, som stoppede igår. Men vil blot karakterisere den som en pletblødning, da den slet ikke er lige så kraftig som mine almindelige menstruationer - der kommer ikke ret meget i bindet, og når jeg tørre mig efter toiletbesøg er der meget lidt friskt, mørkt blod, og ellers er det bare helt lyserødt...

Jeg har taget 5 graviditetsteste: En D. 14/11, en igen d. 18/11, igen d. 24/11 og så igen d. 28/11 (om aftenen), 30/11. Derudover fik jeg d. 1/12 taget en ved lægen, som ikke ville tage blodprøve. De har alle sammen været negative, og fandt det egnetlig en smule beroligende, men så læste jeg, at det ikke er alle kvinder, der kan danne nok hcg til at kunne teste positiv på en test, og så blev jeg rigtig bange igen. Og jeg har også læst at man ikke kan teste positiv inde i graviditeten, hvis man danner normalt hcg.

Jeg går konstant og trykker mig hårdt på maven, og i starten syntes jeg ikke det gjorde ondt, men nu synes jeg, jeg er meget øm... Derudover forsøger jeg også hele tiden og trække maven ind, hvilket jeg godt kan, men synes ikke jeg kan så meget som for nogle uger siden. Er meget overvægtig, så det kan godt være lidt svært at se på mig, om jeg er gravid eller oppustet. Men føler mig også rigtig oppustet.. Derudover føler jeg også ofte, noget bevæger sig derinde. Enten som små “bump” eller som en sitren.

Undskyld det blev lidt langt.. Mit spørgsmål er egentlig bare om man kan blive gravid af at få finger, hvor der måske har været sæd på, på trods af man har tørt den af i dynen? Please hjælp mig, er rigtig rigtig bange...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2017

TLO

Du er ikke gravid

Anmeld Citér

2. december 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej du er ikke gravid.. du har testet negativ.... 

Anmeld Citér

2. december 2017

Anonym trådstarter

Nu maler jeg virkelig meget fanden på væggen, og det gør jeg fordi, jeg er så bange; men man har jo læst om dem, der slet ikke kan teste positiv på en test.. 

Anmeld Citér

2. december 2017

ErDetSnartNU

Kære du. Det er meget meget (!) usandsynlig at du er gravid - jeg vil gå så langt som at sige umuligt. Jeg fornemmer, at de “bump” du mærker i maven er noget af det, der fylder mest for dig - at du tror at du kan mærke et barns bevægelser? I så fald kan du krydse det af listen som muligt tegn, for det er helt usandsynligt at du ville kunne mærke barnet når du kun ville være 10-12 uger henne. Hvis det kan give dig ro i sjælen, så køb en privat scanning. De koster typisk omkring 400 kr, og de kan give meget sjælefred hvis du slet ikke kan lægge tanken fra dig. Men helt ærligt - det er så godt som umuligt at du skulle være blevet gravid

Anmeld Citér

2. december 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

KORT HISTORIE:
Kan man blive gravid, hvis en fyr har haft sædafgang ud over min hånd, hvorefter jeg har tørt hånden af i dynen og ca 5-10 min efter det givet mig finger? 

LANG HISTORIE OG GRUNDEN TIL MINE BEKYMRINGER:
Jeg er en pige på 19 år, som virkelig frygter en graviditet. Jeg har aldrig haft sex, og er ikke på p-piller da jeg er i høj risikogruppe for blodpropper.
D. 23/9 hyggede jeg for første gang med en dreng. Jeg gav ham et blowjob og handjob, og han rørte mig på klitorissen (undskyld for detaljer). Dette skete to dage EFTER menstruation, og derfor kun 3-4 dage inden den frugtbare fase.
Jeg har altid haft ureglmæssig menstruation, men de foregående 3 måneder var den nogenlunde regelmæssig. Da fyren kom, kom han ud over min hånd, hvorefter jeg tørte den af i dynen. Jeg kan herefter ikke huske om jeg kun har rørt mig selv på klitorissen, eller om jeg også proppede en finger op i min skede... Hvis jeg har givet mig selv finger, kan så være blevet gravid selvom jeg har tørt min hånd af i dynen først?  

Jeg tænker egentlig ikke så meget over det efterfølgende, og jeg får min menstruation igen d. 14/10.
Ud af det blå bliver jeg panisk angst for om jeg kan være gravid. Kan ikke huske hvorfor denne frygt opstår, men kan huske at jeg især begynder at dje med træthed og kvalme. Jeg har flere tegn på graviditet, bla. let morgenkvalme, en del hovedpine, halsbrand og ondt i lænden. Jeg har ikke ondt i brysterne. Derudover har jeg også en sitrene/boblende/buldrende fornemmelse o underlivet, som om der virkelig er noget derinde..

d. 27/11 fik jeg en let blødning, som stoppede igår. Men vil blot karakterisere den som en pletblødning, da den slet ikke er lige så kraftig som mine almindelige menstruationer - der kommer ikke ret meget i bindet, og når jeg tørre mig efter toiletbesøg er der meget lidt friskt, mørkt blod, og ellers er det bare helt lyserødt...

Jeg har taget 5 graviditetsteste: En D. 14/11, en igen d. 18/11, igen d. 24/11 og så igen d. 28/11 (om aftenen), 30/11. Derudover fik jeg d. 1/12 taget en ved lægen, som ikke ville tage blodprøve. De har alle sammen været negative, og fandt det egnetlig en smule beroligende, men så læste jeg, at det ikke er alle kvinder, der kan danne nok hcg til at kunne teste positiv på en test, og så blev jeg rigtig bange igen. Og jeg har også læst at man ikke kan teste positiv inde i graviditeten, hvis man danner normalt hcg.

Jeg går konstant og trykker mig hårdt på maven, og i starten syntes jeg ikke det gjorde ondt, men nu synes jeg, jeg er meget øm... Derudover forsøger jeg også hele tiden og trække maven ind, hvilket jeg godt kan, men synes ikke jeg kan så meget som for nogle uger siden. Er meget overvægtig, så det kan godt være lidt svært at se på mig, om jeg er gravid eller oppustet. Men føler mig også rigtig oppustet.. Derudover føler jeg også ofte, noget bevæger sig derinde. Enten som små “bump” eller som en sitren.

Undskyld det blev lidt langt.. Mit spørgsmål er egentlig bare om man kan blive gravid af at få finger, hvor der måske har været sæd på, på trods af man har tørt den af i dynen? Please hjælp mig, er rigtig rigtig bange...

Du er ikke gravid. Du har haft en almidelig mens efter du hyggede, og du har taget flere graviditetstest der alle var negative. Det er rigtigt at nogle kvinder ikke producerer nok hcg til at få en positiv g-test i  starten af graviditeten. Men hcg stiger hurtigt når man er gravid, så hvis du var gravid ville du helt sikkert have testet positiv nu. 

Du oplever en masse ting som kan være symptomer på graviditet, men det er sandsynligvis din hjerne der spiller dig et puds. Lige som din cyklus kan skubbe sig (forsinket mens) mere end en uge, hvis man går og tænker/frygter/håber man er gravid. 
Du skal prøve at slappe af, og fastholde visheden om at du altså ikke er gravid. Risikoen for at blive gravid af at få finger (af en finger med sæd på) er forsvindende lille, og du var endda et sted i din cyklus hvor risikoen/chancen var lille i forvejen. 

Træk vejret og prøv at lade være med at tænke på det. Held og lykke fremover!

Anmeld Citér

2. december 2017

Anonym trådstarter

Havde godt tænkt på en privatscanning, men har virkelig ikke pengene til det. Og de fleste siger også, at det er helt umuligt - eller ihvertfald så godt som, så tror bare jeg har brug for, at overbevise mig selv om det... Men så opstår frygten bare igen, og jeg panikker totalt. Har aldrig oplevet det sådan her før, og min læge var bare sådan "Du tester negativ, du er ikke gravid". Han ville ihvertfald ikke tage en blodprøve.. 

Anmeld Citér

2. december 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak MummiT. Din besked fik mig til at ånde en smule lettet op.. 

Og selvfølgelig også tak til jer andre, for at komme med jeres viden og tanker!

Anmeld Citér

2. december 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tusind tak MummiT. Din besked fik mig til at ånde en smule lettet op.. 

Og selvfølgelig også tak til jer andre, for at komme med jeres viden og tanker!

Godt at høre. 
Det kunne være du skulle prøve at læse lidt om sex og graviditet, så du er informeret om hvordan du bedst kan sikre dig at det ikke sker uønsket. - Og så du ved lidt om hvordan det fungerer, så du ikke går helt i panik næste gang du hygger dig med en dreng

Anmeld Citér

2. december 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Godt at høre. 
Det kunne være du skulle prøve at læse lidt om sex og graviditet, så du er informeret om hvordan du bedst kan sikre dig at det ikke sker uønsket. - Og så du ved lidt om hvordan det fungerer, så du ikke går helt i panik næste gang du hygger dig med en dreng

Man synes bare, man ved det man skal.. Og eftersom jeg stadigvæk er jomfru, og det hele egentlig "bare skete" - altså, det var ikke rigtig noget, jeg havde set komme. Så al den her frygt kom også MEGET bag på mig, men har da ihvertfald fundet ud af, jeg hellere må vente noget tid med sex endnu, for der vil jeg da gå helt amok bagefter

Men jeg vil ihvertfald forsøge og overbevise mig selv om, at det er umuligt, for det er det jo!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.