Hostet i 4 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2017

Anonymor

Hold kæft jeg er træt. I den kommende uge har jeg hostet i 4 uger. På tirsdag. Det startede som noget influenza-agtigt med forkølelse, lidt feber og tør krillerhoste. Efter en uge gik det over i hæshed og den hoste jeg har nu. Det er en dyb, gøende hoste, i ved sådan falsk strubehoste-søløve agtig. Det er en våd hoste, altså jeg kan mærke der er slim, og hoster også ind i mellem slim op. Det er klar gennemsigtig slim der løsner sig let. På samme tid er jeg helt lukket til i næsen uden at næsen dog løber. 

Da jeg også er 35 uger henne, er jeg både efterhånden virkelig træt og ked af det også. Det er virkelig opslidende, og så har jeg i øvrigt ikke kunne øve laboro-vejtrækning til fødslen pga hosten.

Hvad kan jeg dog gøre? Jeg var ved lægen i onsdag, jeg har ikke forhøjet infektionstal, ilter blodet fint og der var ikke noget alarmerende at høre på lungerne eller noget. 

Og ja, jeg har prøvet med rigelig væske, varm te med honning og alt det der, men jeg hoster altså stadig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg har ondt af dig. Jeg har også hostet i 4 uger nu. Har ingen gode råd. Men føler med dig

Anmeld Citér

2. december 2017

Thea14

Jeg hostede selv voldsomt og var klar til alt for at afhjælpe det. Løg viste sig at være et mirakel selvom der lyder mærkeligt.

Et overskåret løg ved siden af sengen om natten (eller hakket løg under sengen.. der er mange måder at gøre det på.) det gør luften mere frisk og hjælper på hosten om natten. Og man vender sig hurtigt til lugten.

Et pillet løg, skåret i tern og lagt i en skål/glas med sukker drysset ud over og så på køl. Sukkeret trækker væsken ud af løget og efter et halvt døgns tid har du en hostesaft, der overraskende nok ikke smager så slemt igen.

Løg suppe, eller løg te (jeg hældte kogende vand over hakkede løg, lod det trække lidt, siede det så jeg kun fik væsken, tilføjede så citronsaft og honning. 

Og ellers et par skeer ren honning...

Anmeld Citér

2. december 2017

Bb2015

Prøv med et damp bad til at løsne det i næsen  det bruger jeg når jeg er gravid. Jeg koger noget vand og hælder det i en skål og sætter mig så med hovedet over og lukker dampen inde med et håndklæde over hovedet 

Hvor er det strenge at være skidt så længe og så ikke engang kunne gøre noget ved det  har ondt af dig.. hader selv at være syg!

Anmeld Citér

2. december 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonymor skriver:

Hold kæft jeg er træt. I den kommende uge har jeg hostet i 4 uger. På tirsdag. Det startede som noget influenza-agtigt med forkølelse, lidt feber og tør krillerhoste. Efter en uge gik det over i hæshed og den hoste jeg har nu. Det er en dyb, gøende hoste, i ved sådan falsk strubehoste-søløve agtig. Det er en våd hoste, altså jeg kan mærke der er slim, og hoster også ind i mellem slim op. Det er klar gennemsigtig slim der løsner sig let. På samme tid er jeg helt lukket til i næsen uden at næsen dog løber. 

Da jeg også er 35 uger henne, er jeg både efterhånden virkelig træt og ked af det også. Det er virkelig opslidende, og så har jeg i øvrigt ikke kunne øve laboro-vejtrækning til fødslen pga hosten.

Hvad kan jeg dog gøre? Jeg var ved lægen i onsdag, jeg har ikke forhøjet infektionstal, ilter blodet fint og der var ikke noget alarmerende at høre på lungerne eller noget. 

Og ja, jeg har prøvet med rigelig væske, varm te med honning og alt det der, men jeg hoster altså stadig 

Jeg har også været forkølet længe, og for mig letter det vejrtrækningen når jeg tager et varmt bad, så badeværelset bliver fyldt med damp.

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonymor

Jeg fik slet ikke svaret jer, men tak for svaret. Det er desværre ikke blevet bedre siden, andet end at min hoste måske er blevet mere "våd". Jeg har ondt i ørerne og halsen og er helt lukket til i næsen. I dag er jeg så dødtræt, jeg sov fra 22-06, tog en formiddagslur, middagslur, og lige nu kunne jeg også sove igen, men børnene er hjemme. Jeg må indrømme at jeg er ved at være ret slidt og træt af det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.