2017morigen skriver:
Du er godt klar over at den ældste lovligt kan have sex og blive/gøre gravid inden for det næste års tid? Ikke at gravid parten er nogen god ide. Men de har en alder hvor livet realiteter så småt er nød til at gå op for dem, så jeg kan ikke se hvorfor de ikke må vide at du er gravid og det er derfor du kaster op. Også så de ikke bekymre sig om du er alvorligt syg.
Vi valgte selv at fortælle vores knapt 8 årige da jeg var Ca 6 uger henne fordi jeg var så træt og havde absolut intet overskud havde efter arbejde. Netop fordi at hun ikke skulle tænke på om jeg var alvorligt syg, da vi har familiemedlem på min alder der døde af kræft kort forinden. Hun fik at vide at vi ikke viste om baby havde det godt og det hele var lidt usikkert endnu og at hun ikke måtte fortælle nogen noget. Når vi havde været til diverse scanninger fik hun at vide at baby havde det godt. Hun fortalte ikke om det før hun havde fået lov. Hun håndteret det fint men jeg kan selvfølgelig ikke sige havd der havde sket hvis der var gået noget galt men vi havde fundet ud af at håndtere det er jeg sikker på
Ved godt hun må have sex om et år. Men forstår ikke hvad det har med sagen at gøre? Har da også andre familie medlemmer jeg ikke er interesseret i skal vide det foreløbig.
Men jeg kan sagtens se du har ret mht at de ikke bliver bekymrede. Ville nok bare ikke bede dem om at holde det hemmeligt, for det synes jeg ikke er okay at børn skal gå med, heller ikke selvom de er store. Og tanken om at alle skal vide det allerede er ikke så rar.
Jeg ville også være bange for at fortælle dem det og derefter miste, har jeg nemlig gjort 2 gange gør, heldigvis uden jeg havde fortalt dem noget. Men jeg vil overveje at sige det til dem med det samme. For at de ikke skal bekymre sig 
Takker mange gerne for dit svar 
Anmeld
Citér