Skift af institution når man flytter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

258 visninger
2 svar
1 synes godt om
1. december 2017

anonym12

Jeg har googlet og google er ikke min ven. Vi skal flytte og vores dreng skal derfor skifte institution, men går man bare ind på borger.dk og skriver barnet op til en plads i den nye kommune? Kommunen ved jo ikke vi flytter endnu? 

Jeg er totalt forvirret.  Jeg overvejde også at ringe til pladsanvisningen, men jeg gider ikke bruge tid på det,  hvis det kan gøre online.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Ring til pladsanvisningen - de kan sikkert hjælpe. Og i skal jo nok skrives op før i melder flytning, da jeg gætter på i skal bruge pladsen fra dag 1 - og så skal de måske bruge noget bevis på at i vitterligt flytter derhen.

Og hvis det er kritisk for jer at i har en institution fra dag 1 - så kan de også hjælpe med hvilke muligheder, der nok bliver ledige pladser i på det pågældende tidspunkt.

Og det skal nok gerne gøres 2-3 måneder før forventet flytning, da det er der de begynder at fordele pladserne.

Anmeld Citér

1. december 2017

anonym12

drabo skriver:

Ring til pladsanvisningen - de kan sikkert hjælpe. Og i skal jo nok skrives op før i melder flytning, da jeg gætter på i skal bruge pladsen fra dag 1 - og så skal de måske bruge noget bevis på at i vitterligt flytter derhen.

Og hvis det er kritisk for jer at i har en institution fra dag 1 - så kan de også hjælpe med hvilke muligheder, der nok bliver ledige pladser i på det pågældende tidspunkt.

Og det skal nok gerne gøres 2-3 måneder før forventet flytning, da det er der de begynder at fordele pladserne.

Tak. Så må jeg ringe der ind, lige så snart vi kender datoen for flytning (hvilket forhåbentligt er i dag eller mandag).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.