Kan man godt det (spørgsmål om mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
7 svar
6 synes godt om
30. november 2017

Tystys14

Hej på baby. 

Spørgsmål, min mindste datter har valgt at vi skal have pandekager med til julehygge i børnehaven, hvilket jo egentligt er helt fint med mig da det nemt osv.

Men hvordan kan jeg sørge for at holde dem varme på turen derover? Har tænk på at komme tallerkenen med dem i ovnen på få grader og tage dem ud lige inden afgang med sølvpapir over. 

Men er altså bekymret for om de alligevel når at køle helt af.  Hvad ville i gøre?

Er ikke vant til at lave mad som skal ud af huset på den måde.

Håber nogle har lidt råd til mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis du har en flamingo kasse, er de super gode til at holde på varmen.

Og ellers en "køletaske" Den ka også holde på varmen. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. november 2017

Thea14

Jeg ville nok bare acceptere at pandekagerne bliver kolde. Kolde pandekager smager da også helt helt fint  

Anmeld Citér

30. november 2017

asphodel

Pandekager bliver hurtigt kolde, så det tror jeg ikke at du kan undgå. Så længe de er friske gør det ikke noget. Har de stået i køleskabet natten over, så bliver de lidt gummiagtige hvis de ikke genopvarmes korrekt, men hvis du har tid til at lave dem inden I skal afsted, så tvivler jeg på at nogen vil brokke sig over dem. Også selvom de er kolde. 

Anmeld Citér

30. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Tystys14 skriver:

Hej på baby. 

Spørgsmål, min mindste datter har valgt at vi skal have pandekager med til julehygge i børnehaven, hvilket jo egentligt er helt fint med mig da det nemt osv.

Men hvordan kan jeg sørge for at holde dem varme på turen derover? Har tænk på at komme tallerkenen med dem i ovnen på få grader og tage dem ud lige inden afgang med sølvpapir over. 

Men er altså bekymret for om de alligevel når at køle helt af.  Hvad ville i gøre?

Er ikke vant til at lave mad som skal ud af huset på den måde.

Håber nogle har lidt råd til mig. 

Hvis du pakker tallerkenen med sølvpapir om ind i et tykt håndklæde, kan det holde okay på varmen

Anmeld Citér

30. november 2017

Tystys14

Tusind tak for jeres svar.  Har læst dem alle. Tror også bare jeg må acceptere de bliver lidt kølige pandekagerne. Bare ungerne vil spise dem alligevel. 

Anmeld Citér

30. november 2017

Morigenigen

Tystys14 skriver:

Tusind tak for jeres svar.  Har læst dem alle. Tror også bare jeg må acceptere de bliver lidt kølige pandekagerne. Bare ungerne vil spise dem alligevel. 

Det er de færreste børn, som ikke spiser pandekager. Og mit gæt er, at de slet ikke vil opdage, de er kølige. Fordi det er pandekager.

Så længe der er syltetøj, sukker og evt Nutella med til at putte i som fyld. God fornøjelse!

Anmeld Citér

30. november 2017

Tystys14

Du har jo højst sandsynligt ret  havde tænkt mig at tage et glas syltetøj og en bøtte sukker med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.