Kun mig der er utålmodig og lidt i vildrede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

236 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. november 2017

Emma3101

Hej. 

Har testet positiv for 3 dage siden. Lægen vil først se mig i uge 8 så skal vente helt til d. 19 december. Føler der er en evighed til og jeg er så usikker på om alt er okay. Tænker konstant at så længe jeg tager mine vitamin piller så kan jeg ikke gøre mere lige nu? 

Læser meget om at nogen herinde får taget blodprøver tidligt eller får testet hcg(tror det hedder det) så i kan følge udviklingen, men er det normalt at gå og vente i 8 uger ? Har i kontaktet en jordemoder allerede nu eller er der andet i har gjort så i føler jer mere trygge? Hvornår skal man scannes for første gang? 

Undskyld alle de urolige spørgsmål. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2017

Morigenigen

Emma3101 skriver:

Hej. 

Har testet positiv for 3 dage siden. Lægen vil først se mig i uge 8 så skal vente helt til d. 19 december. Føler der er en evighed til og jeg er så usikker på om alt er okay. Tænker konstant at så længe jeg tager mine vitamin piller så kan jeg ikke gøre mere lige nu? 

Læser meget om at nogen herinde får taget blodprøver tidligt eller får testet hcg(tror det hedder det) så i kan følge udviklingen, men er det normalt at gå og vente i 8 uger ? Har i kontaktet en jordemoder allerede nu eller er der andet i har gjort så i føler jer mere trygge? Hvornår skal man scannes for første gang? 

Undskyld alle de urolige spørgsmål. 

Hvis du har brug for det, kan du tage forbi din læge og få foretaget en graviditetstest (urinprøve).

Normalt får man ikke målt sit hcg-tal. Det er kun, hvis man har blødt, tidligere aborteret, været behandlingsforløb osv.

Jeg var til mit 1. lægebesøg i 10. uge. Og det er din læge, som sender dine papirer videre ifm nakkefoldsskanning, tilknytning til fødested osv.

Anmeld Citér

30. november 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Du kan ikke gøre mere end du gør. 

Lægen tjekker formentlig kun graviditet med en almindelig test, ligesom du selv kan gøre hjemme, så det er nok først til nakkefoldsscanning i uge 11-13(som er den første)at du kan få vished om alt er som det skal være. 

Og ellers opretter han vandrejournal. 

Mange af dem der skriver om HCG-måling er sikkert nogle der er i behandling for barnløshed og derfor får de foretaget blodprøver samt tidlige scanninger. 

Tillykke med graviditeten! Nyd det. 

Anmeld Citér

30. november 2017

HvidSne

Enig med de andre, men fra uge 6 kan du også bestille en tidlig scanning privat. Det koster ca. 500 kroner, og der er en del scanningsklinikker rundt omkring i landet. 

De fleste ville nok anbefale, at man ventede med scanning til uge 7 eller 8, for at være sikker på at se hjerteblink, men klinikkerne udbyder dem som sagt fra uge 6.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.