Blodprøvesvar doubletest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.840 visninger
4 svar
4 synes godt om
30. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er kommet til at kigge på mine svar fra doubletesten (ja det var dumt)

jeg er godt med på at man ikke kan tyde på det enkelte tal og man skal bruge nf scanningen osv.

sagen er at det nok ikke er så meget downs jeg er nervøs for, men mit papp-a niveau er meget meget lavt og. Det er ikke så meget det store billede jeg er nervøs for, men jeg har læst at meget lavt papp-a niveau i sig selv kan give komplikationer i form af for små babyer, stor chance for SA og MA og at moderkagen ikke giver nok næring til barnet senere i graviditeten samt for tidlig fødsel æ. Det er jo ikke lige de fedeste bivirkninger.. 

jeg ville bare høre om nogle af jer har haft meget lave papp-a niveau og om det har haft nogen betydning for jer i løbet af graviditeten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2017

Thea14

Aner det ikke, da jeg ikke har ledt efter svarene på den blodprøve, men taget jordemoderens ord for at alt så normalt ud efter nakkefolden. 

De burde virkelig ikke offentliggøre de tal, medmindre de som fagfolk bekymrer sig.

Anmeld Citér

30. november 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Aner det ikke, da jeg ikke har ledt efter svarene på den blodprøve, men taget jordemoderens ord for at alt så normalt ud efter nakkefolden. 

De burde virkelig ikke offentliggøre de tal, medmindre de som fagfolk bekymrer sig.

Jeg fandt et udsnit om at ivf graviditet faktisk påvirker de blodprøver pga hormonerne, det er interresssnt 

Anmeld Citér

30. november 2017

Anonymor

Du kan ikke bruge de tal til en dyt. Men hvis du gerne vil beroliges er mit papp-a teknisk set 'for lavt" i forhold til grænseværdierne. Er 34+4 med en sund og rask dreng, der vægtmæssigt er over gennemsnittet, og har absolut ingen problemer eller komplikationer haft i gracuditet andet end bækkenløsning, som ikke har noget med papp a at gøre. 

Anmeld Citér

30. november 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Du kan ikke bruge de tal til en dyt. Men hvis du gerne vil beroliges er mit papp-a teknisk set 'for lavt" i forhold til grænseværdierne. Er 34+4 med en sund og rask dreng, der vægtmæssigt er over gennemsnittet, og har absolut ingen problemer eller komplikationer haft i gracuditet andet end bækkenløsning, som ikke har noget med papp a at gøre. 

Men HVOR lavt var det? For det var også lavt med min datter, faktisk kun halvt så meget som det burde være.. normal værdien skulle være omkring 1.. mit ligger på 0.133 så det kan næsten ikke blive lavere. Det er ekstremt lavt..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.