Hvordan og hvad sagde i til jeres Chef?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
6 svar
13 synes godt om
29. november 2017

anonym12

Okay, bær lige over med mig.

Jeg skal snart fortælle min chef at jeg er gravid. Jeg har verdens bedste chef, men er mega nervøs. Jeg blev ansat i maj i en stilling, hvor de kun har mig og min chef der er trænet til at måtte løse halvdelen af mine opgaver. Jeg tror han vil tage pænt imod nyheden, men jeg kan godt mærke mit hoved er ved at eksplodere.

Jeg tænker at fange ham en dag, hvor de fleste af mine kollegaer er taget hjem og så fortælle det. 

Men jeg kunne godt bruge indput til hvordan i andre har grebet det an.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fangede min chef lige efter frokost en fredag eftermiddag, og fortalte ham den dejlige nyhed. 

Han er en sur mærkelig advokat, med tendens til hysteriske anfald, så det var vigtigt for mig at fange ham når han var i godt humør, og det var han som oftest efter frokost.

Og så havde jeg kage med til mine kollegaer.

Anmeld Citér

29. november 2017

anonym12

EBK skriver:

Jeg fangede min chef lige efter frokost en fredag eftermiddag, og fortalte ham den dejlige nyhed. 

Han er en sur mærkelig advokat, med tendens til hysteriske anfald, så det var vigtigt for mig at fange ham når han var i godt humør, og det var han som oftest efter frokost.

Og så havde jeg kage med til mine kollegaer.

Så du sagde bare "hey Svend-bent, Jeg synes lige du skal vide jeg er gravid"? 

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få det sagt

Anmeld Citér

29. november 2017

Thea14

Jeg stoppede min chef en tilfældig dag og sagde "Jeg må hellere fortælle at jeg er gravid, inden du hører det fra andre". Så fik jeg et kram og et tillykke og vi snakkede kort om hvornår jeg havde termin. 

Først efterfølgende snakkede vi om min barsel og hvad en afløser skulle kunne. Jeg bad selv om god tid til oplære min afløser.

Nu har jeg født og har flere gange været forbi min arbejdsplads bare for at snakke. Min chef har da flere gange sagt om jeg virkelig ikke skal starte op før, for han kan mærke jeg mangler, men det er altid sagt i sjov. 

Anmeld Citér

29. november 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
anonym12 skriver:

Så du sagde bare "hey Svend-bent, Jeg synes lige du skal vide jeg er gravid"? 

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få det sagt

Jeg bankede på døren, og spurgte om han havde 2 minutter. Og så sagde jeg "Jamen, Jeg er gravid. Vi skal være forældre til efteråret".. Han blev vist lidt lamslået, for han sagde ikke så meget, og det ligner ham bestemt ikke. 

Bare overbring nyheden med glæde. så har du jo selv lagt stilen for hvordan det skal modtages, kontra hvis du sniger dig langs væggen og siger "ja øh. Jeg er vist blevet gravid. Så øh..". Det lyder som en dårlig ting, og så er reaktionen også derefter.

Anmeld Citér

29. november 2017

Vivienne

Min chef og jeg var i en lignende situation som dig og din chef. 

Han var verdens bedste chef, og alligevel var jeg nervøS. 

Jeg mødte på arbejde 6:45 og gik i gang med at lave kaffe til os. Jeg ku høre ham komme op ad trapperne og jeg var skide nervøs. Han kiggede ind i køkkenet med “GODMORGEN” og et kæmpe smil. Så sagde jeg at jeg skal fortælle ham noget. “Jeg skal være mama”. Jeg fik den største kram og “ejjjjj tillykke, du bliver en rigtig god mor. Kom lad os få en kop kaffe sammen, så kan du fortælle alt om det” 

det var virkelig skønt at han tog det så pænt. 

Det gør din chef helt sikkert også. Held og lykke. 

Anmeld Citér

1. december 2017

anonym12

tak. Jeg må vist bare springe ud i det (efter vores scanning). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.