Ssf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

243 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2017

Anonym trådstarter

Ja jeg ringer selvfølgelig til lægen i dag. 

Jeg vil bare høre jeres erfaringer og hvad i tænker. Jeg var syg først i måneden, er relevant at nævne selvom det er noget tid siden nu. Jeg hostede og havde lidt feber. 

Flash forward til nu flere uger senere. Jeh er gravid 34+ og har haft det mærkeligt hele ugen. Jeg har bedst af at ligge ned det meste af tiden. Når jeg står op, så bliver jeg svimmel og utilpas. Det er svært at forklare. Men der er ligesom noget ubehag som sidder øverst bag på ryggen agtig som gør at jeg får det skidt. Jeg bliver svimmel, stakåndet og skal bare ned at sidde. Min kæreste har været nødt til at tage over, fordi jeg bare ikke kan noget.

Jeg har ondt øverst i maven, det er som om det har forbindelse til det omme i ryggen. Jeg har derfor kastet op nogle gange de senere dage. I morges havde jeg så også dårlig mave, men det føles ikke som klassisk diarré sygdom eller noget, fordi smerten sidder anderledes. Jeg mærker ikke noget i tarmene. 

Generelt er jeg stakåndet og min hvilepuls er ret høj. Nu har jeg fx ligget helt stille i et kvarter tid, men har alligevel en puls på omkring 100 slag i minuttet.

Jeg går dog stadig og hoster en smule ind i mellem, men ikke tilstrækkeligt til jeg kobler det sammen med de andre ting. 

Så jeg er selvfølgelig bange for ssf. Men jeg har ikke ødemer. Eller jo lidt, som man har, men ikke ud over det sædvanlige. 

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2017

Soonmom

Umiddelbart er der ingen af dine symptomer der tyder på ssf, men det lyder som om din krop er belastet af graviditeten, men det er der ikke så meget at gøre ved  

Har du taget dit blodtryk? - pulsen betyder ikke noget ifb med ssf

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg ringer selvfølgelig til lægen i dag. 

Jeg vil bare høre jeres erfaringer og hvad i tænker. Jeg var syg først i måneden, er relevant at nævne selvom det er noget tid siden nu. Jeg hostede og havde lidt feber. 

Flash forward til nu flere uger senere. Jeh er gravid 34+ og har haft det mærkeligt hele ugen. Jeg har bedst af at ligge ned det meste af tiden. Når jeg står op, så bliver jeg svimmel og utilpas. Det er svært at forklare. Men der er ligesom noget ubehag som sidder øverst bag på ryggen agtig som gør at jeg får det skidt. Jeg bliver svimmel, stakåndet og skal bare ned at sidde. Min kæreste har været nødt til at tage over, fordi jeg bare ikke kan noget.

Jeg har ondt øverst i maven, det er som om det har forbindelse til det omme i ryggen. Jeg har derfor kastet op nogle gange de senere dage. I morges havde jeg så også dårlig mave, men det føles ikke som klassisk diarré sygdom eller noget, fordi smerten sidder anderledes. Jeg mærker ikke noget i tarmene. 

Generelt er jeg stakåndet og min hvilepuls er ret høj. Nu har jeg fx ligget helt stille i et kvarter tid, men har alligevel en puls på omkring 100 slag i minuttet.

Jeg går dog stadig og hoster en smule ind i mellem, men ikke tilstrækkeligt til jeg kobler det sammen med de andre ting. 

Så jeg er selvfølgelig bange for ssf. Men jeg har ikke ødemer. Eller jo lidt, som man har, men ikke ud over det sædvanlige. 

Hvad tænker i? 

Jeg har haft svangerskabsforgiftning. Og jeg husker migrænelignende anfald, tunghed i hovedet og utroligt meget væske i kroppen (jeg tog pludseligt 5 kg på om ugen uden at spise ekstra). Men det var urinprøven, blodprøverne og mit høje blodtryk, der fik mig indlagt på hospitalet efter kontrol hos jordemoderen.

Du skal have tjekket din urin og dit blodtryk. Pulsen har som sådan ikke noget at gøre med, hvordan dit blodtryk ligger.

Der kan være mange grunde til, du har det skidt. Og svangerskabsforgiftning rammer trods alt kun 3-5% af alle gravide i Danmark.

God bedring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.