Mange scanninger i 1. trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2017

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg har igennem mit første trimester fået 10 scanninger af baby... fra uge 6 til nakkefoldsscanning 12+0 

Jeg er så bange for at det har skadet den lille. Lægen siger at det ikke er skadeligt, overhovedet. 

Er her andre som også er scannet så mange gange?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg har igennem mit første trimester fået 10 scanninger af baby... fra uge 6 til nakkefoldsscanning 12+0 

Jeg er så bange for at det har skadet den lille. Lægen siger at det ikke er skadeligt, overhovedet. 

Er her andre som også er scannet så mange gange?  

10?! Det var godt nok mange. Jeg synes også jeg har fået mange, er 8+3 og kommer op på 6 scanninger og det er inkl nf scanning.

forsi jeg har haft 2 sa og en abort/fødsel i uge 20

hvad er grunden til SÅ mange scanninger? 

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

10?! Det var godt nok mange. Jeg synes også jeg har fået mange, er 8+3 og kommer op på 6 scanninger og det er inkl nf scanning.

forsi jeg har haft 2 sa og en abort/fødsel i uge 20

hvad er grunden til SÅ mange scanninger? 

Ja det er vildt mange! Jeg har blødt og så er jeg generelt bare virkelig ængstelig og frygter at miste! Nu sidder jeg efter NF og så er der jo pænt lang tid til md scanning 

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er vildt mange! Jeg har blødt og så er jeg generelt bare virkelig ængstelig og frygter at miste! Nu sidder jeg efter NF og så er der jo pænt lang tid til md scanning 

Har du tænkt på evt en psykolog? Du må ikke misforstå mig, men hvis du er så bange for at miste kunne det måske være rart at snakke med nogen, jeg synes også det er rart at blive scannet og se at alt er okay men i teorien kan hjertet stoppe 2 timer efter sidste scanning. Jeg har selv snakket med nogen omkring det her, men chancen for at noget går galt efter nf er lille. Det jeg var ude for feks sker for 1:40.000 så jeg var jo virkelig uheldig ved at miste i uge 20. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Thea14

Jeg ved ikke om det har skadet. Hvis lægen siger det ikke skader, så må man jo stole på at han har ret.

Men syntes godt nok 10 scanninger er mange. Der er mere end en om ugen. Ganske vist syntes jeg det var dejligt at se en levende baby og hjerteblink, men så fantastisk syntes jeg heller ikke en scanning er at jeg ville rende til dem i tide og utide. Og som en anden påpeger, så kan hjertet i teorien stoppe med at slå i det øjeblik man forlader klinikken.

Hvis angsten for at miste tager så meget overhånd at man skal scannes så ofte, så tror jeg det vil gavne at få vendt sine tanker med en proffessionel. Ellers ender der hurtigt med at man ikke kan abstrahere fra det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.