FrkM skriver:
Håber ikke dette bliver for rodet, men her kommer det...
Jeg mødte den dejligste mand, hvor vi en aften gik en tur sammen og det slog bare klik. Så vi mødtes igen - mad, rødvin og vi sov sammen. Vi snakkede i flere timer, bare musik og drak lidt vin og grinte. Vi minder om hinanden ift. værdier, holdninger og meninger og han har virkelig sparket benene væk under mig.
Så kommer problemet - han skal på skole og bo der til dagligt og have hans søn alle weekender, altså derfor ville han ikke syntes det var fair at jeg skulle holde mig tilbage, når han ikke havde tiden og han syntes det ville blive ulideligt for ham at tage afsted hver uge, hvis han også skulle undvære mig. Vi syntes begge hinanden er dejlige og kan sagtens se at det kunne udvikle sig. Den anden aften snakkede vi i telefon 1,5 time.
Sådan har jeg aldrig haft det efter 2 gange med en mand. MEN vi har snakket om at holde kontakten, men først begynde at date igen om 5 måneder, når slutningen på hans skole nærmer sig, og så rigtig kan begynde at se hinanden.
Jeg ved det lyder dumt, men jeg syntes faktisk han er værd at vente på, og vi har snakket for sjovt om fremtiden, på trods af vi ikke har set hinanden mere end to gange føltes det som om vi altid har kendt hinanden. Men hvor er det lang tid.
Jeg prøver blot at sige til mig selv at jeg kan bruge tiden til virkelig at finde mig selv, og så lang tid er 5 måneder jo ikke eller hvad??
Det lyder dejligt. Sådan havde min mand og jeg det også.
Jeg var blevet skilt året forinden og var først efter det år, begyndt at tænke lidt på om jeg var klar til at møde en ny.
Og det gjorde jeg så. Og utroligt nok, var det nærmest som om det fra dag et bare så klik og der var noget imellem os. Vi har nu være kærester i 5 år.
Men hvordan kan det være at I skal vente med at date til om 5 måneder? Hvorfor ikke bare nyde at tale sammen i telefonen, sende hyggelige sms’er og ses når det kan passes ind? Kan du ikke besøge ham lidt på skolen? Måske du har nogle fridage? Og selvom han har sin søn, kunne I måske også foretage jer noget sammen? - Hvis drengen ikke skal involveres i et kæresteforhold nu, kan I evt. holde det på et venneplan?
Jeg har også børn fra tidligere forhold og de første mange weekender, når jeg havde børn, mødtes vi bare nogle timer og lavede noget sammen, så børnene stille og roligt lært ham at kende. Den gang var de små og kom derfor forholdsvist tidligt i seng. Så havde vi aftenen sammen og så kørte han hjem og sov.