Influenza vaccine, skal - skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2017

baby_drømme

Min jordemoder gjorde mig i dag opmærksom på influenza vaccine og synes jeg skulle undersøge om det var noget jeg ville have. 

Men jeg kan ikke rigtig bestemme for, om jeg skal takke ja til vaccinen - har I fået den? Er i uge 30, så jeg skal jo nok til at bestemme mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2017

Mor1986

baby_drømme skriver:

Min jordemoder gjorde mig i dag opmærksom på influenza vaccine og synes jeg skulle undersøge om det var noget jeg ville have. 

Men jeg kan ikke rigtig bestemme for, om jeg skal takke ja til vaccinen - har I fået den? Er i uge 30, så jeg skal jo nok til at bestemme mig 

Jeg husker ikke om jeg fik den ved den store men fik den ved den mindste. Min læge sagde hun hverken måtte rådgive mig for eller imod. Og det var helt min egen beslutning. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Miti's mama

For - der er ingen bivirkninger, og når det kan spare dig en omgang nasty influenza... hvorfor så ikke.

Jeg fik en med begge mine.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

For - der er ingen bivirkninger, og når det kan spare dig en omgang nasty influenza... hvorfor så ikke.

Jeg fik en med begge mine.

Ingen bivirkninger? Der er da risiko for bivirkninger ved alle typer medicin.

Anmeld Citér

27. november 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

Ingen bivirkninger? Der er da risiko for bivirkninger ved alle typer medicin.

Der er mindre risiko ved at blive vaccineret end ved ikke at blive det. Det var det jeg mente, for ja, der er jo en risiko ved alt man gør.

Anmeld Citér

27. november 2017

Bb2015

Jeg har fået den i begge mine graviditeter  de tilbyder den jo til gravide fordi vi kan blive så hårdt ramt at influenza under en graviditet. Du skal jo selv vælge hvad du vil men jeg valgte at få den begge gange og der har intet været der bare minder om bivirkninger. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

Jeg har fået den to gange i mit liv, med et par års mellemrum. Begge gange fordi den var gratis på arbejdspladsen (har ikke fået i forbindelse med graviditet)

De to gange jeg har fået den, et de eneste gange jeg har været syg med influenza. Så da jeg fik den tilbudt i sidste graviditet, takkede jeg pænt nej tak.

Jeg har dog ikke hørt om andre der har fået influenza kort tid efter de fik vaccinen, men lægen sidste gang havde oplevet det før. Kan ikke huske hendes forklaring på hvorfor nogen fik det.

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

Jeg har fået den i begge graviditeter. Jeg bliver sjældent ramt af influenza, men de gange, jeg har været uheldig, har det betydet flere uger i sengen og et vægttabt på ca. 10 kg. hver gang. Det skal jeg ikke udsættes for som gravid!

Anmeld Citér

27. november 2017

Anonym

Selvom lægerne måske ikke må tale hverken for eller imod, har min læge alligevel talt imod. Ligesom mange andre medikamenter, er denne vaccine måske også en god kilde til indtægt hos medicinalvirksomhederne. 

Dengang jeg ventede nr. 2, mener jeg der var noget svineinfluenza i omløb som gravide også kunne blive vaccineret imod. Min læge sagde selvfølgelig beslutningen var min, men hans holdning var at det er blevet mere skræmmekampagne end realitet. 

Det danske sundhedssystem er efterhånden så dygtigt at de godt kan hjælpe en gravid med en influenza, hvis uheldet skulle være at man blev ramt så voldsomt. 

Jeg er ikke fan af vacciner og andre medikamenter, men jeg ved selvfølgelig også at der er en grund til at man fx vælger at vaccinere børn. Begge mine er blevet vaccineret og det bliver nr. 3 også, men de har begge været ramt med voldsomme bivirkninger fra alle vaccinationer de har fået. 

Jeg er i 36. uge og har ikke fået vaccinen, selvom Matas tilbød den gratis. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Morigenigen

baby_drømme skriver:

Naturligvis har jeg fået den vaccine. Både jordemoder, fødselslæge og læge har anbefalet mig den. Og jeg bliver nødt til at have tillid til, at fagpersonalet ved bedst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.