For kort mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

210 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2017

Anonym trådstarter

Hej de damer

skriver ano fordi vil ikke risikerer at nogle vi kender skal vide vi gå igang med PB efter menses ( som jeg håber kommer snart så vi kan gå igang) �� 

når men min undren er at jeg har altid haft menses  mellem 6-7 dage af gangen. Både når jeg haft kobberspiral og også da jeg fik den fjernet. For ca 4-5 måneder siden. 

Siden jeg tog den ud har jeg 3 cyklusser i træk haft menses 6 dage af gangen. Men her sidste mens kom den D. 30/10 og sluttede 2/11 det vil sige kun 4 dage. Hvad kan det skyldes? 

Ved det nok ikke graviditet ( selvom min mand en af gangene fjernet gummi og brugte stå af i Roskilde) fordi min cyklus kan svinge mellem 27-30 dage. Og idag er jeg på 28 dagen.  

Det undre mig at det kun  er 4 dage. Som jeg aldrig har prøvet før.                      

På forhånd tak

Ej sorry det blivet lidt langt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2017

Anonym

En mens kan variere meget :-) 

Jeg kan have 5 måneder i træk hvor min mens er som den plejer på 6 dage, men så kan jeg have en enkel måned hvor jeg får den 2 dage for sent og den var i 7-8 dage eller 3 dage :-) det kommer an på hvor meget dit underliv har brug for at have "renset" ud som en mens jo gør :-) 

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En mens kan variere meget :-) 

Jeg kan have 5 måneder i træk hvor min mens er som den plejer på 6 dage, men så kan jeg have en enkel måned hvor jeg får den 2 dage for sent og den var i 7-8 dage eller 3 dage :-) det kommer an på hvor meget dit underliv har brug for at have "renset" ud som en mens jo gør :-) 

Årh okay. Det sku nok rigtig nok. 

Har du haft kobberspiral? Eller bruger du noget andet?

Anmeld Citér

26. november 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har altid haft regelmæssig menses med samme varighed i mange år. 

Men pludselig kunne jeg sagtens have det kun 2-3 dage, hvor jeg plejer have det 5-6 dage. 

Det er vist meget normalt

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Ja det lyder til at det er nomalt. Man kan aldrig blive klog på sin krop

Anmeld Citér

26. november 2017

Thea14

Da jeg var på p-piller i sin tid, varede min mens altid 4 dage. Efter jeg stoppede har min mens kun varet 36 timer og været utrolig mild.

Starter på p-piller igen her efter at have født den yngste, og den længere mens er bestemt ikke noget jeg ser frem til, når jeg nu har været så heldig i flere år.

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Da jeg var på p-piller i sin tid, varede min mens altid 4 dage. Efter jeg stoppede har min mens kun varet 36 timer og været utrolig mild.

Starter på p-piller igen her efter at have født den yngste, og den længere mens er bestemt ikke noget jeg ser frem til, når jeg nu har været så heldig i flere år.

Kun 36 timer? Hold da op troede ikke man kunne ha så kort en mens. 

Hvor lang er din cyklus? Hvis jeg må spørger.

Anmeld Citér

26. november 2017

Thea14

Anonym skriver:

Kun 36 timer? Hold da op troede ikke man kunne ha så kort en mens. 

Hvor lang er din cyklus? Hvis jeg må spørger.

Det kan man åbenbart. I følge lægen betyder det bare at min krop ikke har meget behov for at rense ud. 

Har en standard cyclus på 28 dage, og bortset fra det første halve års tid efter graviditet, har det nærmest været på klokkeslet. - jeg har også efter begge fødsler haft mens efter kun 3-4 uger, med derfra har det så været som vinden blæser indtil kroppen faldt i ro med sig selv igen. 

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Det kan man åbenbart. I følge lægen betyder det bare at min krop ikke har meget behov for at rense ud. 

Har en standard cyclus på 28 dage, og bortset fra det første halve års tid efter graviditet, har det nærmest været på klokkeslet. - jeg har også efter begge fødsler haft mens efter kun 3-4 uger, med derfra har det så været som vinden blæser indtil kroppen faldt i ro med sig selv igen. 

Nårh okay. Jamen fantastisk at din cyklus ellers er næsten på klokkeslet, og at du har 28 dage. 

Jeg synes også det dejligt når jeg har bestemt antal dage i min cyklus hver gang.og antal mens dage.  Så ved man det. I stedet hvis den svinger meget osv hvor man ikke kan finde hovede eller hale i det.også begynder tanker. Er der noget galt med en og eller er man gravid som man læser andre kvinder tror. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Årh okay. Det sku nok rigtig nok. 

Har du haft kobberspiral? Eller bruger du noget andet?

Nej, jeg har engang været på p-piller, men pga mine hormoner gik fuldstændig amok på dem, så valgte min læge jeg ikke længere skulle være på dem, men der havde jeg stadig reglmæssig mens, men kun hvor det blødte i 3 dage, men efter kom det op på 6 dage �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.