Kinesisk kalender

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2017

Thea14

Flomama skriver:

Hvad er det for en?  

Barn Nr 1 er født i august 2012. Jeg var 21 år hvilket køn er det? 

Barn Nr 2 er født i maj 2014 jeg var 23 år, hvilet køn er det?  

Sorry er bare mega nysgerrig 

Det er undfangelsen der skulle være afgørende.

fx har jeg fødselsdag i september og inden da vil det altid være lige/lige eller ulige/ulige - altså en pige. Så en dreng ville skulle undfanges mellem min fødselsdag og nytår.

så nr. 1 hos dig vil være undfanget omkring november 2011 (forudsat der er født til termin). Så hvis du er blevet 21 inden da vil det være en pige, er du blevet det efter vil det være en dreng.

nr. 2 vil være undfanget omkring august 2013. Så er du blevet 23 inden da vil det være en pige og efter da en dreng.

Giver det mening??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2017

MorTil3+

Den passer med alle mine 3 børn.

Anmeld Citér

23. november 2017

lineog4

Thea14 skriver:

Det er undfangelsen der skulle være afgørende.

fx har jeg fødselsdag i september og inden da vil det altid være lige/lige eller ulige/ulige - altså en pige. Så en dreng ville skulle undfanges mellem min fødselsdag og nytår.

så nr. 1 hos dig vil være undfanget omkring november 2011 (forudsat der er født til termin). Så hvis du er blevet 21 inden da vil det være en pige, er du blevet det efter vil det være en dreng.

nr. 2 vil være undfanget omkring august 2013. Så er du blevet 23 inden da vil det være en pige og efter da en dreng.

Giver det mening??

Og os fra januar, er så bare super heldige hvs vi får et af det andet køn  kan fortælle det ikke passer hos mig, alle mine børn er undfanget efter min fødselsdag dvs. Hvor jeg enten var et ulige antal år og et ulige år eller et lige og lige. Og har to af hver.

Anmeld Citér

23. november 2017

HvidSne

Den passede hos mig, men kun når jeg tog hensyn til min "kinesiske" alder - i Kina er man 1 år ved fødslen, og man skal derfor lægge et år til sin alder. Gjorde jeg det, så sagde den ganske rigtigt pige, ellers sagde den dreng.

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Tak til jer der har givet jer tid til at svare. Den der ullige og ullige og lige og lige er det ikke ens alder ved undfangelsen ? Og årstallet man er i?

Anmeld Citér

23. november 2017

Thea14

lineog4 skriver:

Og os fra januar, er så bare super heldige hvs vi får et af det andet køn  kan fortælle det ikke passer hos mig, alle mine børn er undfanget efter min fødselsdag dvs. Hvor jeg enten var et ulige antal år og et ulige år eller et lige og lige. Og har to af hver.

Det hele er nok lige så tilfældigt som den kinesiske kalender. Og når nu mandens sæd har en væsentlig del med kønnet at gøre, eftersom det kun er ham der kan levere den mandlige kromosom, så kan det hele jo ikke afhænge af kvindens alder

og som jeg også skrev et andet sted; hvad med dem der får tvillinger og får en af hver?

Anmeld Citér

23. november 2017

Thea14

Anonym skriver:

Tak til jer der har givet jer tid til at svare. Den der ullige og ullige og lige og lige er det ikke ens alder ved undfangelsen ? Og årstallet man er i?

Jo, det er undfangelsen der er den gældende  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.