Jeg står i den situation, at min læge har sygemeldt mig frem til barsel. Jeg er ledig. Jeg blev sygemeldt 7. november. Dagen efter modtog jeg brev fra udbetaling DK om, at jeg skulle søge om barselsdagpenge. Det søgte jeg derfor om 8. november.
Først i dag, 2 uger senere, har de sendt attest til min læge, som jeg skal ned og udfylde ang. sygemelding pga. graviditet. Jeg har lige ringet og de siger, at fra de modtager attesten fra lægen, går der yderligere 3 uger (op til 3 uger, men da det har taget dem 2 uger bare at sende attesten - og der står der 2 ugers behandlingstid - så går jeg ud fra der går 3 uger) før sagen er færdigbehandlet. Dvs. worst case scenario er min sag først færdigbehandlet midt i december.
Ved i, om man i givet fald så får udbetalt pengene for november med det samme, eller om jeg skal vente til slut december på næste udbetaling, hvor jeg så både får for november og december?
Jeg er fandme ret ulykkelig. Det er jo i forvejen ikke særlig fedt at være sygemeldt. Men nu har jeg så heller ingen indtægt i december andet end 1 uges almindelige dagpenge for den uge hvor jeg ikke var sygemeldt i november. Ingen indkomst i december måned!!
Åh hvor er jeg ked af det.. Jeg ved pt. ikke, hvordan vi skal betale alle regningerne, og jeg har danske bank, som endnu i min tid som deres kunde ikke har ville bevilge overtræk, heller ikke trods garanti om pengene gik ind et par uger senere.. 
Anmeld
Citér