Gravid og badeferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2017

Black Rose

Hej med jer

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er blevet gravid. Vil skyde på, at jeg er 4-5 uger henne. Kæresten og jeg rejser på badeferie om 2 uger, og da lægen ikke vil se mig før ugen efter vi kommer hjem, har jeg ikke mulighed for at spørge ham. Derfor håber jeg I kan hjælpe mig. 

Er der noget jeg skal passe på med, når nu jeg er gravid? Her tænker jeg i forhold til sol og vand. Vi får egen jacuzzi, men jeg er kommet i tvivl om, om jeg må bruge den, eller om vandet er for varmt? Det er jo stadig ret tidligt i graviditeten, men jeg vil nødigt gøre noget, der kan være skidt for den lille spire i maven  Går ikke ud fra, at der vil være noget galt i at bade i den almindelige pool og havet, men jeg aner jo ikke noget om det her, da jeg aldrig har været gravid før.

På forhånd tak til alle, der tager sig tid til at svare

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2017

Anonym

Der er noget med spabad og grviditet pga. Varmen men ved ikke præcis hvordan det er..

Jeg var på badeferie da jeg var 16-18 uger henne og badede både i pool og havet det er der intet i vejen for.

Ved ikke om det gælder når man ikke er længere henne, men for mit vedkommende skulle jeg ikke ligge og solbade da det ikke er så godt for baby i maven god ferie. Husk at slappe af og nyde hinanden.

Anmeld Citér

20. november 2017

Thea14

For varmt vand tidligt i graviditeten kan give skader på rygmarv og andre ting (kan ikke huske det præcist, men googlede en del om emnet da jeg har en forkærlighed for meget varme karbade)

I hvert fald ville jeg nok være påpasselig med varm spa og jacuzzi. Pool og havet burde der bestemt ikke være noget i vejen for.

Og så skal du bare huske at din hud er mere sart i solen når du er gravid. Det kan give grimme plamager hvis man ikke er forsigtig. Så en god solcreme uden for mange parabener og andet skidt, og forsøg at dække dig lidt til med løstsiddende tøj.

Og så huske at lade drinksene stå  

Anmeld Citér

21. november 2017

Black Rose

Tak for svar begge to 

Er blevet lidt forvirret over det med jacuzzi, efter jeg talte med lægen her til morgen. Han sagde nemlig, at der ikke var noget i vejen for at bruge den  Tror nu alligevel jeg vil lytte til jer. Om ikke andet, vil jeg lade være med at sidde der for længe. Så TAK! 

Anmeld Citér

21. november 2017

Thea14

Black Rose skriver:

Tak for svar begge to 

Er blevet lidt forvirret over det med jacuzzi, efter jeg talte med lægen her til morgen. Han sagde nemlig, at der ikke var noget i vejen for at bruge den  Tror nu alligevel jeg vil lytte til jer. Om ikke andet, vil jeg lade være med at sidde der for længe. Så TAK! 

Når det er privat jacuzzi kan i formegentlig selv indstille temperaturen, og så er det jo bare at sørge for at det ikke bliver for varmt. Det anbefales at en gravid krop helst ikke kommer over 37 grader i mere end 10 min ad gangen. - vil dog sige at mine karbade har været varmere end det, selvom jeg har begrænset mig. 

Så kan I holde temperaturen på de 37-39 grader, burde der jo ikke være nogen problemer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.