Jeg er i uge 26 og 3. gangs gravid.
Jeg har døjet temmelig meget med overdreven bøvsen. Ikke almindelig halsbrand, for jeg har nemlig ikke smerter, men bøvser bare vildt meget. Så meget at det var umuligt at sove og jeg var meget generet. Jeg kastede også op om morgenen frem til uge 24.
Ingen af delene har jeg oplevet så vildt i de 2 foregående graviditeter.
Jeg har måtte tage alminox og senere gaviscon for at holde halsbrand nede i de to foregående graviditeter, men er startet engang i ugerne 30+.
Jeg startede så denne gang med alminox, men det hjalp kun 2-3 uger, så gik jeg til lægen, som ordinerede syrehæmmende medicin - omeprazol. Den første uge gik det fint. Jeg havde meget begrænset med symptomer og der var fuld virkning samme dag, som jeg startede.
MEN så glemte jeg at tage det 2 dage i træk (:-( og nu er det bare somom det slet ikke virker mere. De sidste 2 dage har jeg haft uro (boblen og rumsteren i mavesækken) og har bøvset meget igen og haft problemer med at kunne sove for det. Desuden er der jo dårlig fordøjelse - virkelig ildelugtende prutter og tynd mave, af og til diarré.
Er der andre, der har/har haft det som jeg? Har du været på omeprazol og virkede det - hele tiden? Er der andre med forslag til hvad jeg skal gøre?
Jeg giver det jo lige en uges tid igen og så søger jeg læge igen. Obs. jeg har desuden været ved kiropraktor - just in case.
mvh Manna
Anmeld
Citér