Dåbens gave for venner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
6 svar
3 synes godt om
18. november 2017

Anonym trådstarter

Vi er nogle stykker i min vennekreds der allerede nu har får afvide af vi kan forvent og få en indbydelse til barnedåb næste år Og vi er så småt begrynd af snakke om vi skal gå sammen om en gave eller kom med en gave hver udmeldbart har jeg ikke noget i mod af værre med i en det har jeg værre så ofte men hvad er en rimelig gave når vi snakke om den kommer fra venner en har forstå en stokke triptrap stol med Newborn Babyset og Pude der er flere der er med på den ide jeg er dog kommet i tvil jeg synes udmeldbart det er voldsom af giv en gave til 2848,85 kr selvom vi er mange om den og beløbe par person vil værre lille jeg har forstå vi venter med af tag beslutten til vi får en indbyde og en ønskeliste virke de andre ikke synes vi skal jeg er en da blev beskyld for at jeg er  nærig Det er jeg bestemt ikke Nu overvejer jeg og sige ja bare for at vise at det er jeg ikke. Hvad synes i er en rimelig gave af kom med ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Altså når der er mange der går sammen om en gave, så syntes jeg ikke det er for meget  Man bliver jo enig om et beløb hver person/par vil give og finder en gave i den størrelsesorden - Da jeg var til dåb hos min veninde og mand, gav jeg for 500,- så nej her kunne der ikke lige blive til en Trip Trap stol  

Men jeg ville nok ikke gå ud og købe noget før invitationen var modtaget 

Anmeld Citér

18. november 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hvor mange er I om at give gaven? Du skriver i er mange. 

Umiddelbart synes jeg det ville være en dejlig og flot gave. Jeg ville bliv glad for sådan en stor ting i stedet for en masse små gaver. Mange små gaver kan også være rigtig fine og brugbare, men en triptrapstol kan bruges i mange år og er jo et solidt møbel. 

Anmeld Citér

18. november 2017

Thea14

Hvis I er nok til at beløbet Pr person bliver rimeligt, så ser jeg intet galt i at købe en dyr gave.

Dog ville jeg aldrig købe en gave før indbydelsen er modtaget og jeg har en ide om hvad de har brug for. Lige netop trip trap stolen er noget som jeg syntes man ofte får af bedsteforældrene eller køber selv. Og nogen er slet ikke til trip trap men istedet til en anden slags stol. 

Vi fik trip trap stol af farmor og farfar, da den ældste blev døbt, men de havde allerede meldt ud fra fødslen af at de gerne ville give den. Så den røg ikke på ønskelisten.

Anmeld Citér

18. november 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi er nogle stykker i min vennekreds der allerede nu har får afvide af vi kan forvent og få en indbydelse til barnedåb næste år Og vi er så småt begrynd af snakke om vi skal gå sammen om en gave eller kom med en gave hver udmeldbart har jeg ikke noget i mod af værre med i en det har jeg værre så ofte men hvad er en rimelig gave når vi snakke om den kommer fra venner en har forstå en stokke triptrap stol med Newborn Babyset og Pude der er flere der er med på den ide jeg er dog kommet i tvil jeg synes udmeldbart det er voldsom af giv en gave til 2848,85 kr selvom vi er mange om den og beløbe par person vil værre lille jeg har forstå vi venter med af tag beslutten til vi får en indbyde og en ønskeliste virke de andre ikke synes vi skal jeg er en da blev beskyld for at jeg er  nærig Det er jeg bestemt ikke Nu overvejer jeg og sige ja bare for at vise at det er jeg ikke. Hvad synes i er en rimelig gave af kom med ??

Om det konkret er en rimelig gave er jo helt umuligt at udtale sig om, når man ikke ved, hvad gaven koster pr. Familie?? 

Til barnedåb/konfirmation hos venner har vi givet for 400-500 kr.

Anmeld Citér

18. november 2017

Anonym trådstarter

Det er svært af siger 100% lige pt men hvis alle siger ja  til af værre med blev vi 5 om af del

Anmeld Citér

18. november 2017

Soonmom

Anonym skriver:

Det er svært af siger 100% lige pt men hvis alle siger ja  til af værre med blev vi 5 om af del

Jeg tænker det passer meget godt med 5-6 personer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.