Opsigelse af lejemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer

Håber der er nogle af jer der kan svare mig på nogle spørgsmål.  Har ikke kunnet finde noget på nettet.

Vi er blevet opsagt i vores nuværende lejemål da udlejer selv vil flytte tilbage. Loven siger at vi har 1 år til at finde andet. Efter 6 måneder skriver de en mail at vi kUn har 1 måneds opsigelse hvis vi finder noget andet da de selv mangler bolig og kan flytte hurtigt tilbage. Efter 1 måned har de fundet midlertidig bolig og de skriver derfor en ny mail hvor de skriver at nu bortfalder den 1 måned de har skrevet tidligere og nu er det igen 3 måneders opsigelse vi har. 

Vi har fundet en ny bolig med indflytning sbart.  

Mit spørgsmål er så : er det 1 måned vi har nu hor de skriver det i mailen. ?  De kan vel ikke bare lave det om som det nu lige passer dem? Er det ikke bindende når de har skrevet det i den første mail?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Håber der er nogle af jer der kan svare mig på nogle spørgsmål.  Har ikke kunnet finde noget på nettet.

Vi er blevet opsagt i vores nuværende lejemål da udlejer selv vil flytte tilbage. Loven siger at vi har 1 år til at finde andet. Efter 6 måneder skriver de en mail at vi kUn har 1 måneds opsigelse hvis vi finder noget andet da de selv mangler bolig og kan flytte hurtigt tilbage. Efter 1 måned har de fundet midlertidig bolig og de skriver derfor en ny mail hvor de skriver at nu bortfalder den 1 måned de har skrevet tidligere og nu er det igen 3 måneders opsigelse vi har. 

Vi har fundet en ny bolig med indflytning sbart.  

Mit spørgsmål er så : er det 1 måned vi har nu hor de skriver det i mailen. ?  De kan vel ikke bare lave det om som det nu lige passer dem? Er det ikke bindende når de har skrevet det i den første mail?

Prøv at kontakte Lejernes LO. De kan hjælpe jer.

Anmeld Citér

18. november 2017

Anonym

I har 1 år opsigelse når det er lejer der opsiger her og i har 3 måneder hvis i selv opsiger, uanset hvad mailkorrespondance der har været. 

Men ja kontakt LO uanset - de er VIRKELIG gode at have i ryggen !!!

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I har 1 år opsigelse når det er lejer der opsiger her og i har 3 måneder hvis i selv opsiger, uanset hvad mailkorrespondance der har været. 

Men ja kontakt LO uanset - de er VIRKELIG gode at have i ryggen !!!

Tak for svar. Vores lejemål er tidsbegrænset til x antal  år og kan se via lejeloven at de eller vi ikke kan opsige det i det tidsrum.  Må vidst Heller få fat i dem du henviser til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.