en træls periode - råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. november 2017

Anonym trådstarter

Hej derude

vores lille familie er kommet i en øv boble hvor hverdagene ofte er sure/råbende/vrede/frustrerende m.m. fordi barnet virkelig prøver grænser af og køre den langt ud.

selv skolen og fritteren tumler lidt med det også, hvilket ikke har været noget problem førhen, barnet prøver grænser af, gør de ting barnet godt ved man ikke må mm.

Har i nogen gode ideer til hvordan vi vender bøtten, så man fokuser på det gode, og barnet derved finder ud af, at det bedre og gør de gode ting, feks. høre efter, snak pænt mm. for der får man positiv respons.

Det skær SÅ meget i mit hjerte, at jeg så tit skal være "efter" min barn, være vred, frustreret, råbe/snak højt. mm. hver eneste dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2017

Anonymor

Jeg har ikke så meget tid til at svare nu, men vil anbefale dig at låne bogen de utrolige år. Den kan findes på e reolen. Kram! 

Anmeld Citér

17. november 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

hvis i ikka allrede har prøvet det kunne i hvis hvis barnet er meget glad for fx ipad - måske prøve at sige der er en hel dag uden ipad som "straf" hvis man ikke kan opføre sig pænt.. sådan er det herhjemme og det virker helt fint. 

Anmeld Citér

17. november 2017

Dash

Anonym skriver:

Hej derude

vores lille familie er kommet i en øv boble hvor hverdagene ofte er sure/råbende/vrede/frustrerende m.m. fordi barnet virkelig prøver grænser af og køre den langt ud.

selv skolen og fritteren tumler lidt med det også, hvilket ikke har været noget problem førhen, barnet prøver grænser af, gør de ting barnet godt ved man ikke må mm.

Har i nogen gode ideer til hvordan vi vender bøtten, så man fokuser på det gode, og barnet derved finder ud af, at det bedre og gør de gode ting, feks. høre efter, snak pænt mm. for der får man positiv respons.

Det skær SÅ meget i mit hjerte, at jeg så tit skal være "efter" min barn, være vred, frustreret, råbe/snak højt. mm. hver eneste dag 

Jeg vil anbefale at lave ekstremt faste rammer i en periode. Giv én chance og ikke mere, og gør det ligegyldigt hvilken situation i står i, det er pisse ærgeligt at tage hjem fra en planlagt tur efter 20 minutter, men det virker.

Derudover vil jeg anbefale at konflikten bliver taget med det samme og hurtigt bliver overstået, altså så man ikke snakker om det ad flere omgange eller går og er sure i længere tid. Og så synes jeg ros og anerkendelse virker utrolig meget. Ros barnet for alt det gode det gør, selv de små ting. 

Vi har selv lige haft en periode hvor vi allesammen var ved at gå helt ned med flaget pga et barn det prøvede grænser af konstant, håber for jer i hurtigt finder en løsning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.