Bør man reagere? (Hidsig far)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2017

Anonym trådstarter

Vi er lige flyttet til et nyt rækkehus og alt er godt. Men om aftenen og nogle gange om dagen sker der ting hos naboen som er meget ubehagelige at høre på.

naboen har børn, to tror jeg, mindre børn vil tro de er omkring børnehavealderen. Og faren råber af dem, som i at han skriger at de skal holde deres kæft, lukke røven osv. Ungerne græder højere og højere. Vi har også hørt ham råbe meget voldsomt at moren. Jeg tænker (og håber) ikke han bliver fysisk, men det er virkeligt ubehageligt at hører hvordan han råber ad børnene og de bare græder og græder. Nu skal det ikke lyde som om vi står med øret mast op af væggen, men om aftenen når vi ligger i sengen, kan vi tydeligt høre ham. Nogle gange buldrer de også rundt som om de løber op/med af trappen. 

Skal man reagerer i sådan en sag? Jeg tænker i forhold til underretningspligt, men jeg kan jo intet bevise og det er vel i virkeligheden ikke ulovligt at skælde ud. Han gør det bare meget voldsomt. 

Vi er som sagt lige flyttet ind, så vi har ikke noget forhold til familien, jeg ved ikke engang hvordan børnene ser ud, kan bare høre dem når de leger i haven.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2017

AogA

Anonym skriver:

Vi er lige flyttet til et nyt rækkehus og alt er godt. Men om aftenen og nogle gange om dagen sker der ting hos naboen som er meget ubehagelige at høre på.

naboen har børn, to tror jeg, mindre børn vil tro de er omkring børnehavealderen. Og faren råber af dem, som i at han skriger at de skal holde deres kæft, lukke røven osv. Ungerne græder højere og højere. Vi har også hørt ham råbe meget voldsomt at moren. Jeg tænker (og håber) ikke han bliver fysisk, men det er virkeligt ubehageligt at hører hvordan han råber ad børnene og de bare græder og græder. Nu skal det ikke lyde som om vi står med øret mast op af væggen, men om aftenen når vi ligger i sengen, kan vi tydeligt høre ham. Nogle gange buldrer de også rundt som om de løber op/med af trappen. 

Skal man reagerer i sådan en sag? Jeg tænker i forhold til underretningspligt, men jeg kan jo intet bevise og det er vel i virkeligheden ikke ulovligt at skælde ud. Han gør det bare meget voldsomt. 

Vi er som sagt lige flyttet ind, så vi har ikke noget forhold til familien, jeg ved ikke engang hvordan børnene ser ud, kan bare høre dem når de leger i haven.

Jeg ville reagere. Psykisk vold er også vold, og hvis han råber så voldsomt af dem hver dag, og siger grimme ting, som “hold kæft” og “luk røven” , så vil jeg definere det som psykisk vold. Måske har familien svært ved at overskue deres børn og har brug for hjælp. 

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

AogA skriver:

Jeg ville reagere. Psykisk vold er også vold, og hvis han råber så voldsomt af dem hver dag, og siger grimme ting, som “hold kæft” og “luk røven” , så vil jeg definere det som psykisk vold. Måske har familien svært ved at overskue deres børn og har brug for hjælp. 

Men hvad gør man? Kontakter kommunen? 

Han virker som en ret ubehagelig type generelt, (han råbte af vores elektriker fordi strømmen var væk i ca 30 min) så vil nødigt pisse ham for meget af :/ men man kan vel kontakte kommunen anonymt?

Anmeld Citér

15. november 2017

AogA

Anonym skriver:

Men hvad gør man? Kontakter kommunen? 

Han virker som en ret ubehagelig type generelt, (han råbte af vores elektriker fordi strømmen var væk i ca 30 min) så vil nødigt pisse ham for meget af :/ men man kan vel kontakte kommunen anonymt?

Ja, ring og snak med kommunen om hvordan du oplever ham som person, og den måde han snakker til sine børn på. Du skal bare huske, at du ikke skal præsentere dig med navn, eller som “deres nabo”, og husk at ringe fra anonymt nummer. De har nemlig pligt til at notere hvor anmeldelsen kommer fra, og familien kan så søge aktindsigt, hvor de kan læse hvem, der har anmeldt dem. Så prøv at vinkle dine oplevelser således, at man ikke kan regne ud, at du er deres nabo.

Anmeld Citér

15. november 2017

Rosa-Sofia

Jeg ville give det noget tid, hvis i lige er flyttet ind og håbe på, at det bare er en hård periode for dem. Men selvfølgelig, hvis det er den linje han kører normalt  skal man jo gøre et eller andet. Jeg er virkelig ikke vild med at anmelde andre, men jeg forstår godt, hvis man hverken har mod eller lyst til at banke på og spørge ind til hvad der foregår i deres hjem. 

Anmeld Citér

15. november 2017

Carina:-)

Psykisk vild er lige så skadeligt og ulovligt som fysisk.

Børnenes gråd burde være nok til at man ved man skal reagere 

Du kan anmelde anonymt og  hellere i dag end i morgen så de stakkels børn kan få hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.