Hcg for højt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.951 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og får taget blodprøver da jeg har mistet flere gange tidligere. Mit Hcg tal har været lavt i de andre graviditeter, men nu er jeg næsten bange for det er for højt denne gang  Har kun fået taget den første prøve og der var jeg 4+0 henne og tallet var 167. I følge et skema jeg har set er den øvre grænse 119. Nu bliver jeg i tvivl om det kan være for højt og hvorfor? 

Må jeg vide hvad jeres tal er så tidligt i graviditeten? Jeg skal have taget en ny blodprøve torsdag for at se om Hcg stiger.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2017

Ayasmor

Du kan ikke bruge en enkelt måling til andet, end bekræftelse af graviditet. Det er stigningstaktsten, der ses på. Du ved reelt ikke, om du er 4+0 eller 4+3 for den sags skyld, hvilket kan forklare et højere niveau af hcg. I sjældne tilfælde kan abnormt høje koncentrationer af hcg indikere en ikke levedygtig graviditet, men bemærk endelig, at jeg skriver abnormt høje mængder, hvilket dit ikke er.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i bekymringen om noget er galt, specielt hvis ikke alt er efter bøgerne og man har mistet før. Det har jeg selv oplevet. Desværre har kvindekroppen og babyerne i maven, ikke altid læst de bøger vi har, og skejer derfor lidt ud  

Vent til du har resultatet fra den næste måling og så kan din læge hjælpe med at tolke på resultatet i et hvordan stigningen er 

Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Du kan ikke bruge en enkelt måling til andet, end bekræftelse af graviditet. Det er stigningstaktsten, der ses på. Du ved reelt ikke, om du er 4+0 eller 4+3 for den sags skyld, hvilket kan forklare et højere niveau af hcg. I sjældne tilfælde kan abnormt høje koncentrationer af hcg indikere en ikke levedygtig graviditet, men bemærk endelig, at jeg skriver abnormt høje mængder, hvilket dit ikke er.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i bekymringen om noget er galt, specielt hvis ikke alt er efter bøgerne og man har mistet før. Det har jeg selv oplevet. Desværre har kvindekroppen og babyerne i maven, ikke altid læst de bøger vi har, og skejer derfor lidt ud  

Vent til du har resultatet fra den næste måling og så kan din læge hjælpe med at tolke på resultatet i et hvordan stigningen er 

Tusind tak 

Ved præcis hvornår jeg havde ægløsning, derfor er jeg meget sikker på hvor langt jeg er. 

Er glad for tallet er væsentligt højere end sidste gang, skal nok bare lade være med at kigge på alle de tabeller. Jeg er bare godt oppe i årerne, så det er ved at være sidste chance for at få et barn, og da jeg tidligere har mistet begynder jeg at panikke lidt 

Men du har helt ret... tak for dit svar 

Anmeld Citér

14. november 2017

Anonym

Et hcg på 167 i 4+0 er helt gennemsnitligt,og lige efter bogen.

Man vil helst have det hedder min. 100 i 4+0.

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Et hcg på 167 i 4+0 er helt gennemsnitligt,og lige efter bogen.

Man vil helst have det hedder min. 100 i 4+0.

Tak for det  Det var bare fordi jeg så et skema herinde hvor det stod det højst skulle være 119. Men min læge sagde også det var fint. Det gjorde han dog også i mine tidligere graviditeter hvor tallene var meget lave 

Anmeld Citér

15. november 2017

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Mit Hcg var 165 i 4+0 og min datter er i dag 4 år, så tallet er helt perfekt 

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Inger skriver:

Mit Hcg var 165 i 4+0 og min datter er i dag 4 år, så tallet er helt perfekt 

Hvor dejligt at høre, tusind tak 

Anmeld Citér

15. november 2017

Thilde86

Tusind tak 

Ved præcis hvornår jeg havde ægløsning, derfor er jeg meget sikker på hvor langt jeg er. 

Er glad for tallet er væsentligt højere end sidste gang, skal nok bare lade være med at kigge på alle de tabeller. Jeg er bare godt oppe i årerne, så det er ved at være sidste chance for at få et barn, og da jeg tidligere har mistet begynder jeg at panikke lidt 

Men du har helt ret... tak for dit svar 

Selvom du ved præcis hvornår du havde ægløsning, så kan du altså ikke vide præcis hvornår ægget blev befrugtet og satte sig fast, og ved nogle går det hurtigere end ved andre.

Jeg selv vidste også helt sikkert hvornår min ægløsning var, alligevel blev jeg til en tidlig scanning sat til at være en dag længere henne, end jeg regnede med, og til NF blev jeg sat til at være endnu en dag længere henne - så altså to dage længere henne end beregnet. Og to dage kan betyde meget for niveauet af HCG så tidligt. Synes ikke du skal bekymre dig, men bare være glad for at du er gravid, og tillykke 

Anmeld Citér

16. november 2017

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg er gravid og får taget blodprøver da jeg har mistet flere gange tidligere. Mit Hcg tal har været lavt i de andre graviditeter, men nu er jeg næsten bange for det er for højt denne gang  Har kun fået taget den første prøve og der var jeg 4+0 henne og tallet var 167. I følge et skema jeg har set er den øvre grænse 119. Nu bliver jeg i tvivl om det kan være for højt og hvorfor? 

Må jeg vide hvad jeres tal er så tidligt i graviditeten? Jeg skal have taget en ny blodprøve torsdag for at se om Hcg stiger.  

Dit HCG tal er perfekt for en sund graviditet. 

Anmeld Citér

16. november 2017

Rtjm05

Anonym skriver:

Mit hcg  lå da jeg var 4+0 på 251 og jeg har en dejlig dreng i dag  jeg tror dit tal er helt fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.