Opsigelse under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er på barsel frem til 1. Maj men søger nyt job. Jeg har en måneds opsigelse på mit nuværende job. 

Dvs. Jeg skal sige op senest d. 1. April hvis jeg finder et nyt job. 

Hvad sker der hvis jeg siger op før 1. April? Kan det gå ud over mine dagpenge eller noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2017

Anonym

Jeg står i samme situation. 

Jeg vil under alle omstændigheder sige mit job op da det er dårlige arbejdstider og dårligt psykisk arbejdsmiljø. 

Jeg skal starte d. 23 december, men afholder ferie til d. 12 januar. En aftale mig og min chef indgik da vi udarbejdede barselsorlovs aftale. 

Jeg siger op d. 30 november så jeg er opsagt pr. 1 januar. Hvis ikke jeg har et andet job pr. 1 januar får jeg karetæne i min a-kasse dvs. Jeg har 3 uger ugen løn og uden dagpenge, men jeg kan søge om at få udbetalt 3 ugers ferie grundet at jeg ikke har kunnet afholde ferie i barslen. Det samme vil du kunne gøre. Du skal bare være obs. På at hvis du igen siger op eller bliver selvforskyldt ledig indenfor 12 måneder så skal du til at genoptjene retten til dagpenge. Sådan er det ihvertfald i min fagforening. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står i samme situation. 

Jeg vil under alle omstændigheder sige mit job op da det er dårlige arbejdstider og dårligt psykisk arbejdsmiljø. 

Jeg skal starte d. 23 december, men afholder ferie til d. 12 januar. En aftale mig og min chef indgik da vi udarbejdede barselsorlovs aftale. 

Jeg siger op d. 30 november så jeg er opsagt pr. 1 januar. Hvis ikke jeg har et andet job pr. 1 januar får jeg karetæne i min a-kasse dvs. Jeg har 3 uger ugen løn og uden dagpenge, men jeg kan søge om at få udbetalt 3 ugers ferie grundet at jeg ikke har kunnet afholde ferie i barslen. Det samme vil du kunne gøre. Du skal bare være obs. På at hvis du igen siger op eller bliver selvforskyldt ledig indenfor 12 måneder så skal du til at genoptjene retten til dagpenge. Sådan er det ihvertfald i min fagforening. 

Mange tak for råd. Jeg vil heller ikke tilbage til mit nuværende job. Jeg må lige se hvad jeg gør. 

Held og lykke til dig 

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak for råd. Jeg vil heller ikke tilbage til mit nuværende job. Jeg må lige se hvad jeg gør. 

Held og lykke til dig 

Tak i lige måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.