Må man snakke med pædagoger om den anden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

976 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2017

Anonym trådstarter

Må man fortælle pædagogerne om den anden forældre, eller siger de det så videre til pågældende?

Jeg vil IKKE, at dette skal blive til en debat om bagtaleri osv., i må stole på der er en helt konkret, reel og vigtig grund ift. barns trivsel, og jeg ønsker ikke at debattere selve sagen, jeg vil bare helt konkret have at vide, om jeg kan kommunikere sådan noget til pædagogerne uden fars viden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2017

Soonmom

Ja det må du godt og nej det bliver ikke sagt videre, man må ikke fortælle ting til andre forældre som du siger, man har tavshedspligt, men de må gerne drøfte det i personalegruppen.

når det er sagt kan jeg ikke se en grund til at man skal snakke om andre forældre ? - hvis det er mistanke om mistrivsel / mistanke til om der forgår noget der ikke bør i hjemme, har du jo pligt til at underettte kommunen 

Anmeld Citér

9. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis du fortæller noget vigtigt, har pædagogen pligt til at reagere på dette.

Nu har jeg ik arbejdet i børnehave i mange år, så ka ik huske reglerne, men vil mener at de ik må dele "fortrolige" oplysninger. På den anden side, så skal alm info deles lige mellem begge forældre, når der er fælles forældremyndighed. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Soonmom skriver:

Ja det må du godt og nej det bliver ikke sagt videre, man må ikke fortælle ting til andre forældre som du siger, man har tavshedspligt, men de må gerne drøfte det i personalegruppen.

når det er sagt kan jeg ikke se en grund til at man skal snakke om andre forældre ? - hvis det er mistanke om mistrivsel / mistanke til om der forgår noget der ikke bør i hjemme, har du jo pligt til at underettte kommunen 

Jeg læser det som at hun mener den anden forældre. Altså exen og ik andre forældre i børnehaven?? Vh Stine 

Anmeld Citér

9. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Hvis ens eksmand fx er psykisk syg eller alkoholisk eller noget helt tredje, der påvirker børnenes trivsel under samvær, vil jeg da mene, det er relevant at informere pædagogerne. 

Anmeld Citér

9. november 2017

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Hvis ens eksmand fx er psykisk syg eller alkoholisk eller noget helt tredje, der påvirker børnenes trivsel under samvær, vil jeg da mene, det er relevant at informere pædagogerne. 

Jeg forstod det som en anden forældre til et andet barn i institutionen 

Anmeld Citér

9. november 2017

Soonmom

StineW79 skriver:

Jeg læser det som at hun mener den anden forældre. Altså exen og ik andre forældre i børnehaven?? Vh Stine 

Jeg forstod det som en anden forældre til et andet barn i institutionen , men kan godt være du har ret

Anmeld Citér

9. november 2017

Soonmom

Soonmom skriver:

Den første del af svaret gælder også hvis det er faren til barnet altså din x. 

Anmeld Citér

9. november 2017

Rosa-Sofia

Min umiddelbare tanke er, at selvfølgelig må du det og at personalet i børnehaven har tavshedspligt. Men, hvis du fortæller noget, der gør at pædagogerne bliver bekymret for barnets trivsel eller farens evne til at varetage barnets tarv, har de jo pligt til at skrive en underretning. Den vil far i givet fald blive konfronteret med og der vil det fremgå, hvad du har udtalt om ham. Det tænker jeg så også, at det er det eneste tilfælde hvor tavshedspligten kommer i anden række. 

Anmeld Citér

9. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Må man fortælle pædagogerne om den anden forældre, eller siger de det så videre til pågældende?

Jeg vil IKKE, at dette skal blive til en debat om bagtaleri osv., i må stole på der er en helt konkret, reel og vigtig grund ift. barns trivsel, og jeg ønsker ikke at debattere selve sagen, jeg vil bare helt konkret have at vide, om jeg kan kommunikere sådan noget til pædagogerne uden fars viden?

Du må gerne fortælle pædagogerne om dine bekymringer, men du skal så samtidig være indstillet på at det er deres pligt at lave en underretning, hvis de finder dine udtalelser alvorlige nok. Det jeg mener, er at du kan ikke bare fortælle pædagogerne, noget om alvorligere mistrivsel hos dit barn ( ang far), uden at de laver en sag ud af det, for barnets skyld. Men hvis det er noget være noget, kan du jo selv lave en underretning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.