Anonym skriver:
Jeg er lidt forbløffet over, at der er så stor forskel på, hvor "nemt" det er at blive sygemeldt. Jeg læser om gravide, som tydeligvis er så slemt begrænset af voldsom bækkenløsning, at de ikke kan arbejde, men som alligevel får afslag på sygemelding fra lægen. Og så er der mig.
Misforstå mig ikke - Der er en reel grund til sygemelding. Nu er der godt nok også kun en måned til barsel, men alligevel. Det er mere princippet i, at der er så stor forskel, jeg gerne vil stille til debat.
Jeg ringede i telefontiden og fik en læge, som jeg ikke normalt går hos, og som ikke har fulgt mig i graviditeten. Jeg forklarer, at jeg ønsker at tale om mulig sygemelding (netop pga. bækkenløsning), og hun siger allerede i telefonen "Du bestemmer jo selv, om du vil sygemeldes, men tænker du spørger for lige at have en læges input?" øh jamen jo okay. Jeg får så en tid.
Til tiden siger hun, at jeg jo selv kan mærke, hvornår jeg ikke kan mere, så det er jo helt op til mig om jeg vil sygemeldes, de skal nok lave en lægeattest, hvis udbetaling danmark vil indhente den.
Jamen jo tak, og det var så det. Altså misforstå mig ikke - Jeg er glad for, jeg ikke skal kæmpe, for der er en reel grund! Men sådan rent principielt synes jeg næsten også, at det var lige nemt nok. Jeg tænker på, om andre kunne finde på at udnytte det. Altså i virkeligheden er jeg nok mere indigneret på vegne af de, der i andre lægehuse bare ikke KAN få lov at blive sygemeldt - Altså at forskellen er så voldsom.
Hvad tænker i?
Jeg er blevet sygemeldt de sidste 3 uger inden barsel (jeg har barsel 4 uger før termin)
jeg har begyndende bækkenløsning - men det generede mig ikke specielt i forbindelse med jobbet, men først når jeg kom hjem, kunne jeg mærke hvis jeg havde arbejdet lidt for hårdt.
Grunden til jeg bliver sygemeldt ee pga veer i uge 33, så var et smut forbi fødegangen, hvor jeg fik strenge ordre på at være sengeliggende i 48 timer og derefter tage den med ro. Jeg har arbejdet 45 timer om ugen i graviditeten og er på ingen måder god til, st slappe af. Så manden har beordret mig til, at blive sygemeldt, så vi ikke risikere en for tidlig fødsel - det skal lige siges, at jeg er helt enig med ham i, at det er for dumt, at tage chancen. Men skulle lige sluge den kamel, for er ked af, at gå hjemme og kede
mig.
Jeg skulle ikke engang komme med En lægeerklæring, men min arbejdsplads har søgt refusion, derfor skal jeg et smut til lægen og ha hende til, at skrive under på, at min sygemelding er god nok - det satser jeg stærkt på, at hun er enig med mig i.
Men tænker helt sikkert der ee nogle som udnytter, at det er nemt. Kender da en som er blevet sygemeldt før mig og de skulle på weekend ophold i Tyskland og kan godt rende rundt til andre arrangementer. Det synes jeg er en lille smule mærkeligt, for jeg kan sgu ikke holde til at sidde i en bil mere end 20 min lige nu. MEN det er selvfølgelig ikke mit problem.