Anonym skriver:
Jeg begynder at have en bekymring, der fylder mere og mere. Jeg er gravid for 3. gang med termin om et par måneder. Mine to første børn er født mindst en uge over termin med en vægt på mellem 4000-4500 gram. Har haft nogle gode fødsler, det er ikke det.
Nu er jeg så gravid igen, og det tegner til at blive en stor én atter en gang. Scannet til knap 1600 gram 29+4. Hvilket er lidt over gennemsnittet, det svarer til gennemsnittet for 30+... Dertil er der flere og flere, der bliver nærmest chokerede over min termin. To gange indenfor en uge har jeg oplevet kvinder der har spurgt, hvornår jeg har termin, og når de får at vide, at der er nogle måneder endnu, ligner de nogen, der lige er faldet ned fra månen.
Jeg begynder efterhånden at blive flov over at føle mig kæmpestor, samt bekymret for den lilles vægt. Han skulle helst holde sig under 4500, for ellers er det jo, at fødslen kan blive sværere. Og så er jeg også bare ked af de chokerede blikke, og de udsagn jeg fik med de andre. Hvor folk med "almindelige" babyer får at vide "Nej en sød lille en", har jeg i stedet for fået kommentarer som "Nøj en basse, du har dig der", og det gør mig ked af det. Uanset det vigtigste er, at den lille er sund og rask.
Hvad skal jeg gøre? jeg er bange, fordi han er så stor, og jeg er ked af, at folk tænker, jeg er så enorm, når der stadig er to måneder endnu
Sommetider er scanningerne ikke helt præcise, min datter blev vurderet meget for lille, sidst jeh var gravid. Hun vejede 3500 g da hun kom ud, så hun var jo ikke lille. Blev ellers scannet i hoved og røv dengang og de havde slet ikke Ret. Så det er jo ikke helt sikkert den scanning du har fået er helt præcis 
med hensyn til hvad folk siger om et barn som er større end gennemsnittet, så tænker jeg da os, at de bare ikke er gode til at smalltalke (som en anden også skriver) det vigtigste er, at dit barn er sundt og rask.
Og vi er alle forskellige, så at du får en "stor" mave når du er gravid er jo på ingen måder din skyld, men blot sådan din krop er når den er gravid. 
Jeg er gravid nu i uge 34, min mave er lille og folk kigger også mærkeligt på mig når jeg fortæller at der kun er 6 uger til termin, jeg har fået kommentar som feks. Er du sikker på baby vokser som den skal og det bliver nok os en lille baby, du er jo ikke selv så stor osv.
- men de må kigge så tosset de vil og smide deres kommentarer - jeg gider ikke gå op i hvad der bliver sagt