Eksperthjælp: Nyfødt , bilkørsel og koldt vejr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
1 svar
0 synes godt om
11. oktober 2009

Lisbeth Jess

"Nyfødt , bilkørsel og koldt vejr"

Hej Lisbeth
Jeg ved ikke om du kan besvare mit spørgsmål men her kommer det

jeg er sat til at føde midt i dec
jeg undrede mig så over hvordan jeg skal klare julen og alt det der høre med.. mere præcis hvad gør jeg med kulde og det lille spædbarn?? hvor koldt er for koldt og hvor længe må den lille være udenfor??
jeg har selv syet en voksi pose og jeg har både hjemmestrikket tøj og huer og en klap/barnevogn hvor kalechen går rundt om hele vognen.. kan jeg putte den lille i det og så gå en tur på et par timer i slutningen af dec??

juleaften skal jeg til min farmor det er 2 timers kørsel fra mit hjem, jeg har en autostol der kan ligges helt ned, men skal vi holde pause på vejen eller kan den lille tåle at ligge i den så lang tid?

jeg har ikke rigtig kunne få svar på de her spørgsmål andre steder så jeg håber du kan hjælpe

Mvh Mille og god jul

Lisbeths svar

Kære Mille!
Det bliver jo spændende og så lige op til jul.
M.h.t til bilkørsel, så er to timer længe for en lille nyfødt, selvom stolen kan lægges helt ned.Jeg mener at der i starten bliver sagt op til 20 minutters kørsel.med baby i en babystol. For at undgå for mange pauser, kan man leje  en babyplastikkasse, hvor barnet ligger helt udstrakt,med sele og net over kassen.Således kan I køre i et stræk, med mindre sulten melder sig.
Kulden er jo i vores klima svær at spå om.alligvel er der nogen  gode råd.
Er det mildt klart vejr kan en normal vægtig baby  i voksipose,sagtens klare en god spadseretur udenfor i December..Tåge, regn og frostgrader er ikke godt for en lille nyfødt.
Nyfødtes varmeregulering er ikke så god,hverken for meget kulde  eller varme.
Deter sikkert kun i starten, du vil være usikker,hurtigt lærer du at mærke på dit barn, om varmen er tilpas. 
Håber dette vil hjælpe dig.
Held og lykke med resten af graviditeten og fødslen.
Mange hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

MetteT

Hej Lisbeth

Jeg blir simpelthen nødt til at kommetere dit svar..

De steder jeg har læst om dette, står der at nyfødte godt må sidde i autostolen i op til 2 timer når det ikke sker hver dag.. Og at det absolut er det mest sikre.. At det kun er f.eks for tidligt fødte der ska i sådan en lift kasse, da en autostol simpelthen er mest sikker.. Ved ikke om du har set nogle af de videoer folk har lagt ind, når debatten har været oppe.. Det ser jo simpelthen så skrækkeligt ud, hva der kan ske..

Jeg fødte selv 6 dage før jul sidste år og spurgte min egen SP om hva vi sku gøre når vi nu sku køre halvanden times tid.. Og hun mente bestemt autostolen..

Jeg vil sige, hellere end pause på vejen end sådan en lift ting..

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.