Symaskine til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.837 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. november 2017

Ena

Kære alle 

Min syv-årige datter er blevet vild med at sy og designe, og ønsker sig en symaskine i julegaver. Det synes jeg er alle tiders idé og er i gang med at finde frem til den bedste til hendes alder.

Vi har kig på én i Bilka, men er i tvivl om den alligevel er for ringe og om det bedre kan betale sig at købe en simpel, og evt. brugt, rigtig symaskine. Men hun er jo kun syv år...

Har nogle erfaringer og gode råd i søgen efter en symaskine til børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2017

ChesireKitty

Jeg begyndte selv at sy da jeg var i hendes alder og havde bare en almindelig, brugt symaskine som jeg "arvede" da min mormor fik en ny.

Jeg fik først en "rigtig" symaskine da jeg blev konfirmeret.

Den dag idag syr jeg selv tøj til mig og mine børn.

Anmeld Citér

2. november 2017

Ena

LoveEnough skriver:

Jeg begyndte selv at sy da jeg var i hendes alder og havde bare en almindelig, brugt symaskine som jeg "arvede" da min mormor fik en ny.

Jeg fik først en "rigtig" symaskine da jeg blev konfirmeret.

Den dag idag syr jeg selv tøj til mig og mine børn.

Tak for svar  Jeg tænker på, hvordan hun skal kunne nå pedalen og om hun overhovedet kan mestre det, både at skulle sikre den rigtige hastighed med ben/fod og samtidig det, der foregår mellem hænderne. Hvis vi starter for svært, kan vi risikerere at hun mister modet og denne nye blomsterne interesse, som lige nu gør hende glad og stolt, forsvinder inden den rigtig er kommet i gang

Anmeld Citér

2. november 2017

Ciss

Min datter fik en børnesymaskine. Den er næsten ikke blevet brukt, for den syr så løst, at sømmene går op igen omtrent med det samme. Jeg har måttet sidde og sy over alt på min maskine for at redde situationen. Løsningen for os blev at lade hende bruge min mors symaskine, for den har et "kravlegear", hvor den kører roligt, uanset hvor hårdt du trykker på pedalen. Genialt!

Anmeld Citér

2. november 2017

ChesireKitty

Ena skriver:

Tak for svar  Jeg tænker på, hvordan hun skal kunne nå pedalen og om hun overhovedet kan mestre det, både at skulle sikre den rigtige hastighed med ben/fod og samtidig det, der foregår mellem hænderne. Hvis vi starter for svært, kan vi risikerere at hun mister modet og denne nye blomsterne interesse, som lige nu gør hende glad og stolt, forsvinder inden den rigtig er kommet i gang

Man lærer det jo. Der er intet der er nemt og alt kræver øvelse. Jeg har ingen guldkorn til dig til at løse problemet, andet end bare at opmundre hende og lade hende vide at øvelse gør mester.

I forhold til at kunne nå, så kunne man jo stille maskinen på et sofabord eller lignende, så den ikke står så højt og der derved heller ikke er så langt til gulvet..?

Og som overstående skriver om, så kan man få nogle maskiner der har "kravlegear", hvor den ganske enkelt ikke KAN køre hurtigt.

Anmeld Citér

9. november 2017

FarTil1

Ena skriver:

Hej Ena,

Det med fodpedalen kan nemt løses ved at sætte den på en skammel el.lign under bordet Eller, som der også foreslås, kan hun sidde ved sofabordet til at starte med.

Man kan sagtens lære sine børn at sy, og de kan sagtens anvende en almindelig symaskine under opsyn af en kyndig voksen. Det handler primært om at starte roligt op med at lave en masse prøvesyninger og så evt. sy noget simpelt til at starte med - f.eks. et fint pudebetræk, hvor hun selv har valgt stoffet. Så får hun en følelse af at skabe noget selv, og det kan være med til at tænde interessen for andre større projekter

Jeg har på min hjemmeside samlet op på tests af symaskiner, hvis det har interesse:

https://bomagasinet.dk/symaskine-test-bedste-symaskiner/#Test_af_symaskiner

Derudover er YouTube et fantastisk sted at finde små sjove begynderprojekter i børnehøjde  se bare her:

https://www.youtube.com/results?search_query=sewing+with+kids

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.