Svindel!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg får opkald hver eneste dag flere gange om dagen fra svindlere. Udlanske numre såvel som danske numre. Jeg blokere numrene på min telefon, men så ringer et andet ligende nummer 2 min efter.. Det er virkelig belastende! De udlanske tager jeg aldrig! Men de ganske kan virkelig snyde da de kun jer meget sygehuses numre, og jeg er meget inde på sygehuset, så dem tager jeg nogle gange hvor der altid er en i den ånde ende der snakker begrottem engelsk og spøger efter et eller andet navn. Jeg har fået af vide at de spøger efter navn indtil de forhåbligt rammer plet og man siger Ja, det Ja vil de bruge til svindel. Noget med samtykke af en art!? 

Men hvordan kan jeg stoppe de opkald! Jeg blokere numrene hver gang, men så er der selvfølgelig en ny der ringer, OG de opgiver ikke! Det kan ligge en hel aften og ringe nonstop og det er virkelig virkelig belastende efter hånden. 

Hvad kan jeg ellers gøre Nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg får opkald hver eneste dag flere gange om dagen fra svindlere. Udlanske numre såvel som danske numre. Jeg blokere numrene på min telefon, men så ringer et andet ligende nummer 2 min efter.. Det er virkelig belastende! De udlanske tager jeg aldrig! Men de ganske kan virkelig snyde da de kun jer meget sygehuses numre, og jeg er meget inde på sygehuset, så dem tager jeg nogle gange hvor der altid er en i den ånde ende der snakker begrottem engelsk og spøger efter et eller andet navn. Jeg har fået af vide at de spøger efter navn indtil de forhåbligt rammer plet og man siger Ja, det Ja vil de bruge til svindel. Noget med samtykke af en art!? 

Men hvordan kan jeg stoppe de opkald! Jeg blokere numrene hver gang, men så er der selvfølgelig en ny der ringer, OG de opgiver ikke! Det kan ligge en hel aften og ringe nonstop og det er virkelig virkelig belastende efter hånden. 

Hvad kan jeg ellers gøre Nu? 

Jeg er bange for at du er nødt til at have nyt nummer 

Anmeld Citér

2. november 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg vil nok anbefale dig et nyt mobil nr og have udeladt nr i telefonbøger Og meld det også til Robinson listen. Og så brug aldrig dit mobil nr. Til konkurrencer Facebook og den slags.

når du så vælger at bruge dit mobil nr til noget, så sørg for at læse vilårene fra den pågældende side, der fremgår det hvad de må bruge dit nr til, står der de må videregive det til salgs partner eller til andre firmaer, så hold dig fra dem.

Jeg bruger kun mit mobil nr til steder jeg har tillid og har læst vilkårene (det med småt) og jeg får heldigvis ikke opkald fra nogen der ikke er i min telefonbog og jeg har haft det her nummer siden jeg var 16 år.

det var mine tanker om det, håber det kan bruges 

Anmeld Citér

9. november 2017

FarTil1

Der findes desværre intet værn mod telefonsvindlere, og når først ens nummer er havnet i deres "pulje", kan det være næsten umuligt at slippe ud igen. Der hjælper Robinson Listen m.v. ikke en dyt. Desværre.

Her og nu er der ikke andet at gøre end at skifte telefonnummer. Det er selvfølgelig drønirriterende, for det tager lang tid at skifte sine kontaktinformationer hos det offentlige, i banken og alle de andre steder man har registreret sit telefonnummer.

Man skal i det hele taget _ALDRIG_ give sit telefonnummer, medmindre man er på en hjemmeside man stoler på. Og man skal især ikke give sit telefonnummer eller andre vigtige kontaktinformationer til konkurrencer, og mistanken bør altid forstærkes hvis man er blevet ledt ind på konkurrencen via Facebook eller en mail.

Apropos mail: Jeg har set mange eksempler på mailadresser, som folk bruger som "skraldespand" til alle mulige ligegyldige ting. Og det er faktisk ret smart den ekstra mail hedder tit noget i stil med "simon_konkurrencer@outlook.dk", og den kan man så give når man udfylder kontaktinformationer på mere eller mindre tvivlsomme sider (hvis man absolut VIL af med sine oplysninger )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.