En dag med mange plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. november 2017

Anonymor

God aften til jer! 

Jeg har lige et spm. Jeg er tredjegangs og er i dag 30+3. Indtil videre har jeg haft en total normal og ukompliceret graviditet. Med mine to første gik jeg til en del tjek sidst i graviditeten af årsager urelateret til denne graviditet. Denne gang er jeg gravid med en anden mand, mine to andre er fra et tidligere forhold.

Anyway. Jeg har simpelthen haft SÅ mange plukveer i dag. Så har der lihe været nogle timer, hvor de er kommet hvert 10. Minut. Så er det stoppet 1.5 times tid og startet igen mere uregelmæssigt. Så der er jo ikke et fast mønster, og de har ikke gjort ondt. Nogen af dem har spændt så meget jeg lige måtte koncentrere mig, men ikke gjort ondt. I ved mere som at have fået en ordentlig mavepuster.

Det som er super sært er, at jeg har haft en dag, hvor jeg lige præcis intet har lavet. Jeg går ledig, og efter at have afleveret børn som skulle hjem til deres far, har jeg faktisk taget mig en hel dag på sofaen og i sengen, hvor jeg har læst bøger, set film, hygget om mig selv. 

Så jeg synes jo det er rimelig sært, at jeg skal have så mange plukveer lige sådan en dag.

Men er det lige meget, når de ikke gør sådan ondt-ondt og ikke har haft et fast mønster henover dagen? Fordi jeg har gået til alle de tjek, ctg, blodprøver mv. Med mine to andre er jeg meget undgående for at skulle ind til tjek denne gang. Det var rimelig hårdt. Det var fordi de havde hurtig hjertelyd, men begge gange endte det bare ud med en konklusion om det var genetisk, de fejlede ikke noget. 

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2017

Julletullemor

Anonymor skriver:

God aften til jer! 

Jeg har lige et spm. Jeg er tredjegangs og er i dag 30+3. Indtil videre har jeg haft en total normal og ukompliceret graviditet. Med mine to første gik jeg til en del tjek sidst i graviditeten af årsager urelateret til denne graviditet. Denne gang er jeg gravid med en anden mand, mine to andre er fra et tidligere forhold.

Anyway. Jeg har simpelthen haft SÅ mange plukveer i dag. Så har der lihe været nogle timer, hvor de er kommet hvert 10. Minut. Så er det stoppet 1.5 times tid og startet igen mere uregelmæssigt. Så der er jo ikke et fast mønster, og de har ikke gjort ondt. Nogen af dem har spændt så meget jeg lige måtte koncentrere mig, men ikke gjort ondt. I ved mere som at have fået en ordentlig mavepuster.

Det som er super sært er, at jeg har haft en dag, hvor jeg lige præcis intet har lavet. Jeg går ledig, og efter at have afleveret børn som skulle hjem til deres far, har jeg faktisk taget mig en hel dag på sofaen og i sengen, hvor jeg har læst bøger, set film, hygget om mig selv. 

Så jeg synes jo det er rimelig sært, at jeg skal have så mange plukveer lige sådan en dag.

Men er det lige meget, når de ikke gør sådan ondt-ondt og ikke har haft et fast mønster henover dagen? Fordi jeg har gået til alle de tjek, ctg, blodprøver mv. Med mine to andre er jeg meget undgående for at skulle ind til tjek denne gang. Det var rimelig hårdt. Det var fordi de havde hurtig hjertelyd, men begge gange endte det bare ud med en konklusion om det var genetisk, de fejlede ikke noget. 

Hvad tænker i? 

Kan du svinge forbi egen læge i morgen med en urinprøve for at tjekke for blærebetændelse? 

Anmeld Citér

1. november 2017

Baby2017

Da jeg var 28 uger henne begyndte jeg at få regelmæssige plukveer og når det skete kom de med 3 min. Mellemrum og varede cirka et minut. 

Da det havde stået på nogle timer en aften ringede jeg fg. Som gerne ville se mig. Først tjekkede de urin som var ok, så tog de kurve på baby og efterfølgende tjekkede de at livmoderhalsen ikke var forkortet hvilket den ikke var. Alt var ok. 

Da jeg var 32 uger henne blev jeg så sydemeldt, delvis pga. Bækkenløsning, hang til svimmelhed og regelmæssige plukveer på daglig base. 

Jeg endte med at gå tiden ud og fødte en dag efter terminsdag. For mig var de ikke farlige men de forberedte min krop så da jeg skulle føde havde jeg en dejlig nem fødsel. 

Ville måske snakke med lægen omkring det for at vlre sikker på det ikke er urinvejsinfektion eller at der ikke er noget ift. Livmoderhalsen er forkortet. Men umiddelbart lyder det harmløst

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonymor

Julletullemor skriver:

Kan du svinge forbi egen læge i morgen med en urinprøve for at tjekke for blærebetændelse? 

Ja, det kan jeg godt, men har taget en stix herhjemme der ikke slog ud, der var ikke noget hos jm i sidste uge, og jeg har ikke noget der skulle antyde blærebetændelse - altså evt ud over plukveerne.. Men det kan være det er en normal tredjegangsting. Havde du mange tredje gang? 

Anmeld Citér

1. november 2017

Julletullemor

Anonymor skriver:

Ja, det kan jeg godt, men har taget en stix herhjemme der ikke slog ud, der var ikke noget hos jm i sidste uge, og jeg har ikke noget der skulle antyde blærebetændelse - altså evt ud over plukveerne.. Men det kan være det er en normal tredjegangsting. Havde du mange tredje gang? 

Ja, jeg havde en god sjat - det har jeg haft alle tre gange (jeg er åbenbart særligt disponibel)   De gjorde ikke andet end at give mig nogle fine ekstra besøg på fødegangen. Har jeg forøvrigt fortalt om den flinke lægevagt jeg talte med, da jeg var 17+, som overbeviste mig om, at jeg var ved at abortere? Det var en lang aften på akutmodtagelsen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.