Ventetid til fertilitets behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er blevet henvist til fertilitets behandling da vi har prøvet at blive gravide i halvandet år uden gevinst. 

Hvor lang er ventetiden sådan ca? Både til man kan  blive kaldt ind og til behandlingen går rigtig I gang? Umiddelbart fejler ingen af os noget, så tænker jeg skal insemineres med hans sæd. Er der lang ventetid til det? Jeg er 37 så vil gerne snart i gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2017

esioul

Anonym skriver:

Min mand og jeg er blevet henvist til fertilitets behandling da vi har prøvet at blive gravide i halvandet år uden gevinst. 

Hvor lang er ventetiden sådan ca? Både til man kan  blive kaldt ind og til behandlingen går rigtig I gang? Umiddelbart fejler ingen af os noget, så tænker jeg skal insemineres med hans sæd. Er der lang ventetid til det? Jeg er 37 så vil gerne snart i gang 

Mener vi ventede ca. et halvt år. Først på samtalen og så til vi kunne gå igang med første behandling. 

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonym

Det er virkelig forskelligt fra landsdel til landsdel. Da bi startede i behandling i region midt Jylland var der overhovedet ikke ventetid. En måned max på første samtale og så gik vi igang så snart min menstruation kom derefter. Men har hørt at i hovedstadsområdet er der mega lang ventetid på både samtale og når man skal igang. Men det er bare noget jeg har hørt kender ikke til det

Anmeld Citér

1. november 2017

Solstråle90

Anonym skriver:

Vi blev henviset i februar i år. Vi valgte klinikken Copenhagen fertility centeret -  havde undersøgt det meget hvilke der var gode. 

Fra henvisningen ringede jeg 3 dage senere og bookede tid - 2 uger senere første samtale, og så begyndte dvs undersøgelser - slut april blev jeg insermineret 1 forsøg og 3 uger efter testede vi positivt ��������. 

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mener vi ventede ca. et halvt år. Først på samtalen og så til vi kunne gå igang med første behandling. 

Altså et halvt år fra henvisning til insemination? Var bange for det var værre faktisk. Jeg bor i Aalborg, ved ikke om ventetiden der er længere eller kortere 

Tak for dit svar.

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er virkelig forskelligt fra landsdel til landsdel. Da bi startede i behandling i region midt Jylland var der overhovedet ikke ventetid. En måned max på første samtale og så gik vi igang så snart min menstruation kom derefter. Men har hørt at i hovedstadsområdet er der mega lang ventetid på både samtale og når man skal igang. Men det er bare noget jeg har hørt kender ikke til det

Okay, det var godt nok hurtigt  Jeg bor i Aalborg, aner ikke hvordan ventetiden er der, men nok ikke så lang som København tænker jeg.

Tak for dit svar.

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonym trådstarter

Solstråle90 skriver:

Vi blev henviset i februar i år. Vi valgte klinikken Copenhagen fertility centeret -  havde undersøgt det meget hvilke der var gode. 

Fra henvisningen ringede jeg 3 dage senere og bookede tid - 2 uger senere første samtale, og så begyndte dvs undersøgelser - slut april blev jeg insermineret 1 forsøg og 3 uger efter testede vi positivt ��������. 

Hold da op, det var hurtigt Jeg var godt nok bange for det var noget man skulle vente længe på. Håber heller ikke der er lang ventetid i Aalborg 

Tak for dit svar. 

Anmeld Citér

1. november 2017

esioul

Anonym skriver:

Altså et halvt år fra henvisning til insemination? Var bange for det var værre faktisk. Jeg bor i Aalborg, ved ikke om ventetiden der er længere eller kortere 

Tak for dit svar.

Det er også i Aalborg jeg omtaler. Kan se ventetiden ligenu er 8 uger til første samtale. Den har været meget højere

Anmeld Citér

1. november 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er også i Aalborg jeg omtaler. Kan se ventetiden ligenu er 8 uger til første samtale. Den har været meget højere

Okay, det er jeg glad for at høre, så er der håb for der snart sker noget 

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym

Jeg ventede 4 uger fra jeg fik henvisningen fra min praktiserende lægen til hospitalet (reg. hovedstaden) - Men så valgte jeg at gå via privatregi, og nu har jeg tid på torsdag og jeg ringede for 2 uger siden

Jeg er spændt på, hvor længe der går før vi kommer "rigtig" igang efter torsdag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.