Anonym skriver:
Det lyder godt med lidt bekræftigelse
Men det skal jo komme indefra, tænker jeg...
Det er lidt mærkeligt at have det sådan midt 30'erne...
Det er usundt at være afhængig af andres konstante bekræftelse for at føle sig god nok, men det er sundt og godt at have en samværsform i familien/parforholdet, hvor man giver udtryk for, at man værdsætter hinanden, anerkender den andens bidrag til hverdagen og familielivet, at man elsker hinanden for lige præcis den den anden er, osv. Du skal ikke stille det krav til dig selv, at det hele ‘skal komme indefra’. Så jeg vil da opfordre dig til at anerkende din mand og børn, veninder osv. eksplicit. Så vil mange af dem gøre det samme overfor dig - ‘hvor var det dejligt at få talt godt med dig. Jeg blev i så godt humør af det’ eller ‘hvor er det fedt, at du altid gider at tømme opvaskemaskinen. Det er min hadeopgave. Hvor er jeg heldig at have en kæreste, der gider’.
Jeg tænker også, at du kan tænke over, hvilke værdier, der er vigtige i dit liv. Og så i hverdagen koble værdierne til dine handlinger og dit liv, når du tænker negative tanker. Måske prioriterer du og din mand tid til jeres børn højt. I så fald har I måske mindre drøn på fritidsaktiviteterne og karrieren end mange andre. Men det er jo ok, når det er sådan, I gerne vil leve jeres liv.
Jeg kender godt ‘nej, hvor er alle andres liv spændende og hvor er mit lille og stillestående’-tanken. Så tænker jeg på, at min søn har en alder, hvor de stille stunder, god tid, få aktiviteter og skift betyder meget for hans trivsel. Og så tænker jeg, at jeg er en god mor, der skaber et godt liv for mit barn. Og så minder jeg mig selv om at trække stikket på FB, Instagram, osv. Slut, ud i skoven med os og kaste med blade.
Anmeld
Citér