Tænker I over...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
9 svar
1 synes godt om
29. oktober 2017

Sprit25

Hvilken musik I høre når jeres børn er vågne? 

Herhjemme køre radioen tit i baggrunden på P3 og indimellem vores telefoner. Men tænker I over hvilken musik? Nu hører jeg ting som LOC, suspekt, benal osv og der kan jo indimellem komme nogle, skal vi sige interessante vendinger 

derfor er jeg faktisk stoppet med at høre det når vores store pige er hjemme. Hvilket jo så resulterer i jeg aldrig høre det���� 

hvad med jer? Tænker I over det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2017

Flomama

Nej vi hører alt slags musik og så kan jeg godt finde på at lave et "chock" udtryk og sige orh det var et grimt ord. Må man gerne sige det? Fy radio. 1 kr i  bandekassen 

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min egen musik er ret stueren. Men hvis radioen kører er der jo alt fra suspekt osv. Det tænker jeg ikke så meget over. Det er musik, og hvis ungerne studser over det, snakker vi da bare om det  

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Ciss

Jeg er mest bevidst på, at radioen aldrig bare kører i baggrunden. 

Hvis jeg hører på radio, så lytter jeg.

Hvis her er besøg, kan vi sætte noget musik på, men der vælger vi bevidst musik efter, hvilken stemning vi ønsker osv.

Vi bliver påvirket af alt, vi hører. Også det vi ikke tænker over. Og så synes jeg, at det er dejligt, når der ikke er lyd, som kjører i baggrund hele tiden.

Når det gælder sprog, så gør sangtekster man synger med på teksten stueren. Selv om den ikke er det. For det er jo åpenbart tilladt i sangen. Tekster af den type er med på at flytte grænser for, hvad der er ok. Om man så vil være med på det eller ikke er et personlig valg. Jeg tænker, at det vigtigste er, hvilket eksempel man selv sætter for sine børn.

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Flomama

Ciss skriver:

Hvis her er besøg, kan vi sætte noget musik på, men der vælger vi bevidst musik efter, hvilken stemning vi ønsker osv.

Vi bliver påvirket af alt, vi hører. Også det vi ikke tænker over. Og så synes jeg, at det er dejligt, når der ikke er lyd, som kjører i baggrund hele tiden.

Når det gælder sprog, så gør sangtekster man synger med på teksten stueren. Selv om den ikke er det. For det er jo åpenbart tilladt i sangen. Tekster af den type er med på at flytte grænser for, hvad der er ok. Om man så vil være med på det eller ikke er et personlig valg. Jeg tænker, at det vigtigste er, hvilket eksempel man selv sætter for sine børn.

Nej det er de ikke . 

Så længe man snakker med sine børn om det  

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Ciss

Flomama skriver:

Nej det er de ikke . 

Så længe man snakker med sine børn om det  

Der er vi så bare uenige.

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Sprit25

Ciss skriver:

Jeg tror jeg er uenig i den hypotese. 

Du mener at teksterne bliver stuerene fordi jeg synger med? 

Men det gør de jo netop ikke? Jeg er ekstrem bevist om at min 3 årige ikke behøver at høre suspekt og deres umiddelbare kvindesyn, indtil hun er klar til at skille tingene af. Ganske som hun heller ikke skal høre gulddreng osv. 

Men jeg vil heller ikke skærme hende. Heavy metal og rap er de genre der køre mest herhjemme når vi er alene og på et tidspunkt skal hun jo høre det

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Ciss

Sprit25 skriver:

Jeg tror jeg er uenig i den hypotese. 

Du mener at teksterne bliver stuerene fordi jeg synger med? 

Men det gør de jo netop ikke? Jeg er ekstrem bevist om at min 3 årige ikke behøver at høre suspekt og deres umiddelbare kvindesyn, indtil hun er klar til at skille tingene af. Ganske som hun heller ikke skal høre gulddreng osv. 

Men jeg vil heller ikke skærme hende. Heavy metal og rap er de genre der køre mest herhjemme når vi er alene og på et tidspunkt skal hun jo høre det

Det jeg tænker er, at der er forskel på bare at høre, og så at synge med selv aktivt. Da bruger man jo ordene selv.

Anmeld Citér

29. oktober 2017

AnoMom

Sprit25 skriver:

Hvilken musik I høre når jeres børn er vågne? 

Herhjemme køre radioen tit i baggrunden på P3 og indimellem vores telefoner. Men tænker I over hvilken musik? Nu hører jeg ting som LOC, suspekt, benal osv og der kan jo indimellem komme nogle, skal vi sige interessante vendinger 

derfor er jeg faktisk stoppet med at høre det når vores store pige er hjemme. Hvilket jo så resulterer i jeg aldrig høre det���� 

hvad med jer? Tænker I over det

Det tænker jeg slet ikk over. Og slet ikk i den digitale verden vi nu engang er i. Hvis ikk de hører det i radioen fordi vi slukker. Så finder de det selv på youtube  

Anmeld Citér

29. oktober 2017

lineog4

Jeg tænker langt mere over der ikke skal være musik eller baggrundsstøj hele tiden - er blevet langt mere sensitiv omkring alt den lyd siden jeg fik børn. Når vi høre musik så er det fordi vi hører musik og så kan vi sagtens skrue med på musik der ikke er stuerent - fx elsker ungerne magtens korridorer, og min store datters yndlingssang som lille var GIv mig Danmark tilbage. 

Jeg tænker ikke fuck bliver mere legalt fordi man skråler det hjemme sammen med musikken. Og i det hele taget er jeg ikke "bange" for de ord, men forklare ungerne, at de skal bruges med omtanke. ENeste er jeg er at blevet krævet svar på begrebet luder meget tidligt i deres liv fordi de skrålede til Anne-GRethe, du er en luder med magtens korridorer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.