Skal i se knæk cancer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
7 svar
6 synes godt om
28. oktober 2017

heaven

jep - som overskriften siger - skal i se showet, og har i støttet eller vil i støtte eller vil i ikke støtte? 

Jeg skal se det og har også støttet i form af deltagelse i et par konkurrencer... håber der bliver samlet så mange penge som muligt ind - hver tredje dansker bliver ramt, det er godt nok en grim statistik, og ingen kan sige sig fri for risikoen for den lortesygdom - den rammer som et lyn...

jannie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2017

AnoMom

heaven skriver:

jep - som overskriften siger - skal i se showet, og har i støttet eller vil i støtte eller vil i ikke støtte? 

Jeg skal se det og har også støttet i form af deltagelse i et par konkurrencer... håber der bliver samlet så mange penge som muligt ind - hver tredje dansker bliver ramt, det er godt nok en grim statistik, og ingen kan sige sig fri for risikoen for den lortesygdom - den rammer som et lyn...

jannie

Jeg skal hverken se det eller donerer. Jeg har simpelthen ikke pengene til det. Men støtter til gengæld andre tidspunkter på året når pengene er til det 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej ser det ikke, og jeg donerer heller ikke

Anmeld Citér

28. oktober 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Jeg ser det. Men doner ikke. Grunden til det er at vi her hjemme prioterings at støtte hjerteforeningen i stedet. Da vores søn er opereret i hjertet. 

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Troldemommi

Jeg så det, og jeg sendte også 150kr og har købt den fint blomst, der er så mange der får den forfærdeligt sygdom så jeg syntes vi skal hjælpe for at få knækket den. 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Blop2

Vi har doneret ved et par konkurrencer og købt blomsten, derudover er vi medlem af kræften bekæmpelse og giver derfor et fast beløb om året.

Vi så showet.

vi har begge mange familiemedlemmer som er døde af denne sygdom og også nogle stykker som vandt kampen ❤️

Anmeld Citér

30. oktober 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg kan ikke fordrage den slags shows så jeg har bestemt ikke set det men jeg støtter altid kræftens bekæmpelse. 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Flomama

Nej og  nej. 

Kræft er en urimelig og led sygdom. Men den er ikke den eneste. Jeg bliver så frygtelig  ked af det når jeg tænker på hvor mange der lider i stilhed hver dag. Bla. Fordi de ikke har så stor en orginastion som kræftens bekæmpelse  der er så mange lede sygdomme, både dødelige og ikke dødelige som skal bekæmpes.

Bla . Er  der er flere der rames af hjerte kar sygdomme end kræft. Men det er  kræften og kun kræften der støttes,

knæk cancer 

Støt brysterne 

Movember 

Osv osv. 

Absolut hjerte skærende artikel, denne sygdom er 100% dødelige, der er ikke behandling 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/noahs-mor-i-desperat-opraab-bare-han-havde-kraeft-i-stedet/6412097

Fakta Udtaget fra artikel:

Så mange har...

Kræft: Cirka 267.000 danskere lever med en cancerdiagnose. Omkring 15.000 mister livet til cancer om året. (www.cancer.dk)

Hjerte-kar-sygdomme: Mere end 460.000 danskere lider af en hjerte-kar-sygdom, mens cirka 12.000 mister livet hvert år. (www.hjerteforeningen.dk)

Lungesygdomme: Ca. 650.000 voksne danskere har en alvorlig lungesygdom. 320.000 af dem har KOL, mens 325.000 af dem lider af astma (knap 200.000 af dem har også høfeber). Alene til KOL mister 5500 patienter livet hvert år.

Diabetes: 320.545 danskere har diabetes. En fremskrivning spår, at det tal i 2025 vil være 600.000. Der er en overdødelighed på 49 % blandt diabetikere, men et officielt, konkret tal findes ikke, da patienterne dør af en følgesygdom og ikke af selve diabetes. Cirka en tredjedel af alle diabetikere har hjerte-kar-sygdom, hvilket i mange tilfælde medfører for tidlig død. (www.diabetes.dk)

Hjerneskader: 75.000 lever med diagnosen apopleksi; blodprop eller blødning i hjernen. (www.hjernesagen.dk)

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/kraeftbehandling-dominerer-vaeksten-i-sundhedsudgifter

Som denne  artiklen skriver. Man  skal være opmærksom på at hver gang man giver til et område. Tager man fra et andet. 

Kræftens bekæmpelse er gode til at markedsføre sig. De har politikkerne med sig og befolkningen  

Hver gang lunge området for 1 krone får kræften 5 kr. Får diabetes 1 kr  får kræften 7.5 kr. 

Så nej jeg har valgt at støtte andre organisationer bla. Viser lunge foreningen et støtte show på tv2 Charlie  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.