Stikkende smerter i tissekonen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.852 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har i går og i dag oplevet en voldsom stikkende eller jagende smerter i tissekonen. Altså ikke som sådan i skeden, men der hvor man tisser.. det er vanvittigt ubehageligt og jeg kan ikke gøre andet end at sidde og krympe mig sammen når det kommer. Til morgen var det der så snart jeg forsøgt at rejse mig op på knæene mens det i går kom ved sengetid da jeg havde lagt mig i sengen. Det kommer ikke i forbindelse med toiletbesøg eller at jeg skal tisse??  

Jeg har tænkt at det kan være baby der får trykket på nogle nerver men der har jeg mest læst at det opstår i skeden.

Nogen som har erfaring med det?? 

Er forresten 27+1

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej 

Jeg har i går og i dag oplevet en voldsom stikkende eller jagende smerter i tissekonen. Altså ikke som sådan i skeden, men der hvor man tisser.. det er vanvittigt ubehageligt og jeg kan ikke gøre andet end at sidde og krympe mig sammen når det kommer. Til morgen var det der så snart jeg forsøgt at rejse mig op på knæene mens det i går kom ved sengetid da jeg havde lagt mig i sengen. Det kommer ikke i forbindelse med toiletbesøg eller at jeg skal tisse??  

Jeg har tænkt at det kan være baby der får trykket på nogle nerver men der har jeg mest læst at det opstår i skeden.

Nogen som har erfaring med det?? 

Er forresten 27+1

Ved urinvejsinfektion er det ikke nødvendigvis kun ved/i forbindelse med toiletbesøg at man oplever gener

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til vagtlægen og forklare situationen. Du kan få stixet din urin der. 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes også du skal kontakte vagtlægen.

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Ved urinvejsinfektion er det ikke nødvendigvis kun ved/i forbindelse med toiletbesøg at man oplever gener

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til vagtlægen og forklare situationen. Du kan få stixet din urin der. 

Okay tak for svar. Troede nemlig at det skulle gøre ondt når man tissede for at det var blærebetændelse. Har læst at man ikke behøver have nogen symptomer for at have blærebetændelse, men er endnu ikke stødt på lige netop mine symptomer 

Tænker du umiddelbart at det er blærebetændelse? Jeg har desværre været alene med min søn i dag og ikke haft mulighed for at tage forbi vagtlægen. Jeg tænker at jeg ringer i morgen, da jeg lige netop har haft et “anfald” af det igen. 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg synes også du skal kontakte vagtlægen.

Tak for svar. 

Hvorfor tænker du det? Kender du symptomet og tænker du på blærebetændelse? 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Okay tak for svar. Troede nemlig at det skulle gøre ondt når man tissede for at det var blærebetændelse. Har læst at man ikke behøver have nogen symptomer for at have blærebetændelse, men er endnu ikke stødt på lige netop mine symptomer 

Tænker du umiddelbart at det er blærebetændelse? Jeg har desværre været alene med min søn i dag og ikke haft mulighed for at tage forbi vagtlægen. Jeg tænker at jeg ringer i morgen, da jeg lige netop har haft et “anfald” af det igen. 

Jeg tænkte helt bestemt urinvejsinfektion, ja! Har set tilfælde hvor det eneste symptom var at vedkommende var konfus og mistroisk. Symptomerne kan vise sig på mange måder - eller slet ikke. 

Indtil da drik MASSER af væske! 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Tak for svar. 

Hvorfor tænker du det? Kender du symptomet og tænker du på blærebetændelse? 

Ja, jeg tænker at du har en blærebetændelse, og det er ikke særlig hensigtsmæssigt at have især som gravid. 

Der kan du heller ikke regne med de almindelige symptomer. Så jeg synes du skal få ringet til lægen.

rigtig god bedring.

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym

Lyder ret meget som blærebetændelse/urinvejsinfektion.

Under graviditet kan det vise sig på mange måder, eller slet ikke og først blive opdaget ved de rutinemæssige kontroller.

Ubehandlet blærebetændelse kan føre til plukkeveer og derigennem til for tidlig fødsel (jeg havde forfærdelig smertefulde plukkeveer på grund af det). Det kan også gå i nyrerne hvis der ikke bliver gjort noget.

Så få fat i lægen og lad dem tjekke din urin.

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar alle sammen. Så vil jeg ringe til vagtlægen i morgen og få det undersøgt hurtigst muligt

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym

Har født 4 børn og oplevet sådanne smerter hver gang og jeg har aldrig haft en urinsvejsinfektion, mens jeg var gravid. Så kan også være helt harmløst. Men tjek alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.