Anonym skriver:
Godaften derude..
1. Spørgsmål:
Min kæreste og jeg har lige haft sex og jeg har min ægløsning, godt og vel 15-20 minutter efter får jeg er stikkende fornemmelse i venstre side af underlivet - kan det være tegn på at ægget har sat sig fast eller er det lige hurtigt nok?
2. Spørgsmål:
Er der nogle der ved om denne skrønen er rigtigt? “Hvis man tager slimopløsene piller og forlin og man har sex på sin ægløsningsdage, så er der større chance for at blive gravid, fordi pillerne løsner ALT slim i kroppen og ægget har derved nemmere ved at sætte sig fast” er der evt nogle der har prøvet det og kan sige det hjælper?
Har i evt andre tricks der hjalp hos jer ?
1) Ægget implanterer sig først 5-7 dage efter befrugtning, indtil da er man ikke gravid.
Du kan have samleje lige oveni ægløsning uden at blive gravid, der er mange faktorer, der spiller ind.
Du kan også få ALLE symptomer på graviditet uden at være gravid, så stærk er din hjerne, hvis du bilder dig selv ind, at du er gravid.
Det er normalt at blive gravid i første cyklus - men det er altså også normalt, at der går op til 1 år, før det lykkes.
2) Tæt på den dummeste skrøne, jeg har læst. Slimløsnende løsner på ingen måde alt slim i kroppen, der er mange forskellige slags - og så ville du simpelthen dø.
For at blive gravid skal du netop have en tyk slimhinde, der er en del piger i fertilitetsbehandling, som kæmper med ikke at kunne producere en slimhinde, der er tyk nok til, at ægget kan implantere, så det er en meget vigtig faktor.