Stress symptomer eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at der er sket en masse i mit liv de sidste 4 mdr som begynder at tærer på mig. Vil ikk komme ind op hvad da det med stor sandsynlighed vil snakke bitch talking og diskussioner. 

Men jeg har de sidste 2 uger nu haft utrolig madlede. Er konstant sulten. Men når jeg prøver at spise (ligemeget hvad) så mister jeg appetitten og bliver i stedet dårlig. 

Jeg er begyndt at fælde afsindig meget. Det er store totter på 8-10 hår der eger af gangen bare jeg kører hænderne gennem. 

Er konstant træt. Men kan ikke sove. Jeg drømmer uden at sove ment på den måde at selvom jeg drømmer så kan jeg til hver en tid åbne øjnene når jeg vil. Sover maks 3 timer dyb søvn. 

Og sidst men ikke mindst har jeg mange humørsvingninger. Enten er jeg helt oppe og ringe og er glad og smilende og det næste øjeblik er jeg ved at bryde sammen i gråd og ked af det. 

Min tanke er om jeg måske er ved at gå ned med stress. Har aldrig haft stress før så ved ikk hvordan det føles.

har også haft graviditet oppe og vende. Men sidste ÆL var i weekenden og så hurtigt går det ikke ved jeg da selvom han kom i mig i torsdags. Og har haft min mens som normalt. 

Nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2017

FruSteffensen

En tur til lægen med dig Kun han/hende vil kunne fortælle om du rent klinisk er stresset og henvise til rette behandling.

Og vær opmærksom på selv at gøre hvad du kan for at minimere din stress. F.eks. er hård motion som løbeture ikke noget der typisk er godt når kroppen er stresset eller presset. Her er gåture bedre. Rolig motion. Og sørg for at komme så meget ud i dagslys som muligt og prioriter at spise sundere og nærende og ikke kun junk. Alt dette bidrager til at sænke stressniveauet.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

En tur til lægen med dig

Har bestilt tid. Der er bare 1,5 mdr ventetid

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym

Jeg har oplevet stress, ikke sådan at jeg blev syg af det...for jeg fik det stoppet i tide. Faktisk var det først da jeg lavede om på min situation at jeg opdagede hvor skidt jeg egentlig havde det. Det var mit job, det fyldte alt, men kun negativt, var sur på job, hjemme og havde intet godt at sige om jobbet. Jeg overvejede ofte at tage en sygedag eller 3...! Da jeg skiftede job opdagede jeg hvor slemt det stod til og er sikker på at hvis ikke jeg havde gjort noget for at ændre det ja så var jeg nok også endt med stress på den invaliderende måde.

Det kunne godt lyde til at du har stress symptomer så hvis du ved hvad der fylder i dit liv på en negativ måde så gør noget ved det nu - inden du går rigtigt ned med flaget. Det kan meget nemt påvirke dig resten af livet hvis ikke du får det stoppet i tide. Så tag den eller de svære beslutninger og ret op, det bliver sandsynligvis ikke lettere at af vente.

Go bedring

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har oplevet stress, ikke sådan at jeg blev syg af det...for jeg fik det stoppet i tide. Faktisk var det først da jeg lavede om på min situation at jeg opdagede hvor skidt jeg egentlig havde det. Det var mit job, det fyldte alt, men kun negativt, var sur på job, hjemme og havde intet godt at sige om jobbet. Jeg overvejede ofte at tage en sygedag eller 3...! Da jeg skiftede job opdagede jeg hvor slemt det stod til og er sikker på at hvis ikke jeg havde gjort noget for at ændre det ja så var jeg nok også endt med stress på den invaliderende måde.

Det kunne godt lyde til at du har stress symptomer så hvis du ved hvad der fylder i dit liv på en negativ måde så gør noget ved det nu - inden du går rigtigt ned med flaget. Det kan meget nemt påvirke dig resten af livet hvis ikke du får det stoppet i tide. Så tag den eller de svære beslutninger og ret op, det bliver sandsynligvis ikke lettere at af vente.

Go bedring

Det er rigtig svært at tage beslutning i min situation. Igen uden at komme nærmere ind på det så kan jeg sige at kærlighed er en helvedes følelse. Svært at slippe kærlighed når den er ægte. Og når personen behandler en fantastisk og det hele spiller. 

Men du har nok ret. Er det det der er skyld i det så byrde jeg gå. Men er ikk sikker på om det er det 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

En tur til lægen med dig Kun han/hende vil kunne fortælle om du rent klinisk er stresset og henvise til rette behandling.

Og vær opmærksom på selv at gøre hvad du kan for at minimere din stress. F.eks. er hård motion som løbeture ikke noget der typisk er godt når kroppen er stresset eller presset. Her er gåture bedre. Rolig motion. Og sørg for at komme så meget ud i dagslys som muligt og prioriter at spise sundere og nærende og ikke kun junk. Alt dette bidrager til at sænke stressniveauet.

Hov havde ikk set du havde skrevet mere. 

Jeg har bestilt tid. Men der er 1,5 mdr ventetid. 

Jeg dyrker ikl motion. Jeg går eller cykler til ig fra institution med min søn. Men det er det hele. 

Jeg er arbejdsløs hvilket selvfølgelig også kan være en stress faktor pga økonomi. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

FruSteffensen

Anonym skriver:

Hov havde ikk set du havde skrevet mere. 

Jeg har bestilt tid. Men der er 1,5 mdr ventetid. 

Jeg dyrker ikl motion. Jeg går eller cykler til ig fra institution med min søn. Men det er det hele. 

Jeg er arbejdsløs hvilket selvfølgelig også kan være en stress faktor pga økonomi. 

Så har du da de ideelle muligheder for at komme ud og gå en halv eller en hel time hver dag midt på dagen hvor der er mest lys. Lys giver bedre humør og det samme gør let motion og frisk luft. Det er ikke for sjov - en daglig gåtur hjælper til med at sænke stress, så prioriter det i et par uger og se om det ikke hjælper lidt. Især når der er så lang ventetid hos lægen.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Så har du da de ideelle muligheder for at komme ud og gå en halv eller en hel time hver dag midt på dagen hvor der er mest lys. Lys giver bedre humør og det samme gør let motion og frisk luft. Det er ikke for sjov - en daglig gåtur hjælper til med at sænke stress, så prioriter det i et par uger og se om det ikke hjælper lidt. Især når der er så lang ventetid hos lægen.

Tak. Det vil jeg prøve. Minimum 30 min gåtur om dagen uanset vejret 

Anmeld Citér

27. oktober 2017

Anonym trådstarter

En lille opdatering. 

Jeg har brugt hele morgenen hos lægen. (De havde åben konsultation fra 8-8:30) Har fået foretaget EKG scanning, 9 blodprøver og lyttet på hjerte/lunger. I næste uge skal jeg have røntgenfotograferet lungerne og have foretaget pustetest. 

Bliver derfor rede gjort for slt sygdom. Mine infektionstal var som de skulle være. 

Lægen mener jeg kan have stress. Men nu bliver jeg testet for astma og vitamin mangel for at tjekke om det kan være synderen for hårtab, manglende søvn osv. 

Får svar fredag i næste uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.