Har virkelig brug for at komme ud med det her, og måske få nogle forslag til hvordan jeg skal håndtere det.
Sagen er den ar jeg har denne her veninde. Vi mødtes for ca. 7 år siden gennem min kæreste. De har gået i gymnasiet sammen og jeg ved at han dengang var forelsket i hende, indtil han mødte mig. - det har dog aldrig generet mig eller påvirket mit forhold.
I de år har vi rejst sammen, tilbragt alt for meget tid sammen og været hinandens mest fortrolige.
Det sidste års tid er det dog begyndt at vende. Faktisk begyndte det så småt da jeg planlagde bryllup og hun fik en kæreste. Fx valgte hun at booke en rejse der indebar at hun måtte forlade mit bryllup tidligt, for at være i lufthavnen kl. 7 næste morgen. Derefter er det hele bare skredet mere og mere. Jeg vidste godt at hun var begyndt at se en del til min svigerinde, men jeg så intet problem i deres venskab. Indtil jeg opdagede at de ting jeg sagde til min veninde i fortrolighed kom videre til min svigerinde. (Fx at jeg var skuffet over at svigerforældrene havde valgt at tage på ferie omkring min termin).
Jeg ser efterhånden sjældent min veninde. Hun skriver til mig af og til, men ikke i forhold til hvad hun plejer. Til gengæld kan jeg se på Facebook og høre på min svigerinde at de bare er bedste veninder nu. Hvilket ikke ville gøre mig noget, hvis det ikke var for tillidsbrudet og det at jeg føler mig erstattet.
oveni i det hele sender hun så flere gange dagligt snapchats til min mand om alt og intet. Det var ham der fik at vide at hun havde smidt p-pillerne, ham der fil at vide da hun havde booket ferie med kæresten osv. - Min mand forstår udemærket min frustration, men kan jo ikke stoppe hende i at sende ham snapchats til ham. Hvor meget han sender den anden vej, ved jeg ikke ligesom jeg kun kender til de snapchats og beskeder som han fortæller om. Jeg stoler dog 100% på min mand, så det er ikke fordi jeg mistænker noget der, men det irriterer mig at jeg igen bliver erstattet.
Hun er min eneste veninde, så jeg har lidt mistet min fortrolige, hvilket selvfølgelig ikke gør det meget bedre.
Jeg har ikke snakket med hende om dette, da jeg føler det er lidt småligt at gå til hende og sige at jeg føler mig tilsidesat og erstattet af min mand og min svigerinde. Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal håndtere disse følelser. Hun skulle have været fadder til vores søn, men det kan jeg slet ikke forene mig med længere.