Julepakkekalender 3-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. oktober 2017

ChesireKitty

Uhh, det gik op for mig her den anden dag at der er under 2 måneder til juleaften (!!!) og jeg er bare gået helt i jule-hjørnet allerede! Vi begynder julehyggen den 1. December, så der er reelt kun lidt over en måned til at julen begynder. Jeg skal have lavet en pakkekalender til min 3-årige pige og mangler inspiration til de sidste pakker.

Jeg har bestemt at hun skal have en nissehue den 1. December og hendes fine, nye kjole (som ikke er købt endnu) som hun skal have på juleaften den 24.. Derudover tænker jeg en pose pebernødder her, en pose chokoladeknapper der og ellers nogle små legeting, med juletema (en nissebamse, for eksempel).

Er der ellers nogen der har nogle idéer?

(Ideer til julehygge modtages også med kyshånd, men der skal i hvert fald jules IGENNEM herhjemme, efter indlæggelse hele julen over sidste år)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Uhh, det gik op for mig her den anden dag at der er under 2 måneder til juleaften (!!!) og jeg er bare gået helt i jule-hjørnet allerede! Vi begynder julehyggen den 1. December, så der er reelt kun lidt over en måned til at julen begynder. Jeg skal have lavet en pakkekalender til min 3-årige pige og mangler inspiration til de sidste pakker.

Jeg har bestemt at hun skal have en nissehue den 1. December og hendes fine, nye kjole (som ikke er købt endnu) som hun skal have på juleaften den 24.. Derudover tænker jeg en pose pebernødder her, en pose chokoladeknapper der og ellers nogle små legeting, med juletema (en nissebamse, for eksempel).

Er der ellers nogen der har nogle idéer?

(Ideer til julehygge modtages også med kyshånd, men der skal i hvert fald jules IGENNEM herhjemme, efter indlæggelse hele julen over sidste år)

Vi plejer lege nisse gemmeleg. Der er tre nisser med høje nissehuer på - vi gemmer dem så man lige kan se toppen af nissehuen. Og ungerne skal finde dem. 

Ellers så maler vi grankogler (halvt hvid og halvt rød og så øjne på så er de blevet til nisser - snor på så kan de hænge på juletræet), perleplader med julemotiv, male glas (fra noget mad) i julefarver og putte fyrfadslys i, læse nissehistorier 

vi har sidste år lavet snemænd - du kan finde en masse kreative ting i panduro som kan være en del af kalendergaver og så er det også noget I kan bruge eftermiddagen sammen på 

og ellers kan I lave snemænd ved at tage en hvid sok. Klippe noget af den af og hælde ris i - det er nemmere hvis du googler det så kam du se hvordan man gør 

en tur i skoven og samle blade, grankogler og lignende ig lave en flot krans til døren 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

En chokolade julekalender d 1.12.

lave saltdej, med sovsekulør i. Stik dem ud som brunkager, drys med kanel og bag. Sæt en sno i og hæng på juletræet..

Farv mælken grøn/rød osv.

Farv æget i madpakken med frugtfarve. Kog æget, bank skralden, så der kommer små revner og rul det derefter i frugtfarve. Når det blir pillet er det mega fint. 

Tegn en nisse på æget.

Pak madpakken ind i gaveparpier.

En frugtstang i sokken.

En lille pakke rosiner.

En kanelblanding, så i ka få rissengrød til aftensmad.

Mal grandkogler.

Dej, så i ka lave jule småkager.

Ting til at lave juledekorationer med.

En bog med julefortællinger. 

Et lille, lille glas nutella fra normal.

vh Stine 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Thea14

Jeg arbejder normalt ekstra meget hele december måned. Men i år er jeg på barsel og kan for en gangs skyld julehygge istedet.

I pakkekalenderen finder jeg billigt legetøj og forskellige ting der kan underholde hende. De ting der kan bruges længst tid på, får hun de dage hun ikke skal i børnehave. D. 24 får hun en ny dvd film som kan underholde hende i løbet af dagen mens vi andre skal nå en masse. Jeg forsøger at undgå spiselige ting i pakkerne, men kan blive nødt til at "fylde op" med noget hvis jeg mangler gaver når jeg når slut november.

Jeg har planer om at vores datter vågner d. 1 december til en julepyntet lejlighed. Vil prøve at få hende til at tro at Nissen har pyntet op i løbet af natten. 

De dage hun skal i børnehave når vi ikke så meget sammen men tænker at hende tidligt og hygge med julekalender om eftermiddagen. Ved endnu ikke hvilken, men jeg køber en af de ældre julekalendre, så vi ikke skal være afhængig af tiderne i fjernsynet. Og så spise noget julet imens. Fx æbleskiver, pebernødder, clementiner eller lign. De dage hun er hjemme kan vi bage, lave konfekt, se julefilm mm. - jeg har ikke de store ambitioner om at vi skal nå en masse. Hun mister hurtigt interessen og jeg har også lillebror at tænke på.

Juletræ skal hun ud og hente med sin morfar, da vi skal holde jul derhjemme. Måske får hun lov at hjælpe mormor med at pynte det - men min mor er meget kræsen med sit juletræ og oppyntning generelt, så der er ikke lov til meget frihed med det derhjemme.

Hvis der kommer sne, skal vi også ud og forsøge om hendes pony kan spændes for en slæde (den kan sagtens spændes for en vogn). Og ellers må vi trække hende rundt på marken efter ATV'en (der er desværre langt til kælkebakker)

Farmor og Farfar plejer at tage hende med på julemarked i løbet af december, og den tradition vil de nok holde fast i, selvom jeg er mere hjemme i år end jeg plejer.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Aspek

En pakke LEGO kan deles op i mange små pakker og ellers et puslespil, hvor der kommer lidt brikker hver dag, og så er det spændende hvad det bliver til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.