Jeg arbejder normalt ekstra meget hele december måned. Men i år er jeg på barsel og kan for en gangs skyld julehygge istedet.
I pakkekalenderen finder jeg billigt legetøj og forskellige ting der kan underholde hende. De ting der kan bruges længst tid på, får hun de dage hun ikke skal i børnehave. D. 24 får hun en ny dvd film som kan underholde hende i løbet af dagen mens vi andre skal nå en masse. Jeg forsøger at undgå spiselige ting i pakkerne, men kan blive nødt til at "fylde op" med noget hvis jeg mangler gaver når jeg når slut november.
Jeg har planer om at vores datter vågner d. 1 december til en julepyntet lejlighed. Vil prøve at få hende til at tro at Nissen har pyntet op i løbet af natten.
De dage hun skal i børnehave når vi ikke så meget sammen , men tænker at hende tidligt og hygge med julekalender om eftermiddagen. Ved endnu ikke hvilken, men jeg køber en af de ældre julekalendre, så vi ikke skal være afhængig af tiderne i fjernsynet. Og så spise noget julet imens. Fx æbleskiver, pebernødder, clementiner eller lign. De dage hun er hjemme kan vi bage, lave konfekt, se julefilm mm. - jeg har ikke de store ambitioner om at vi skal nå en masse. Hun mister hurtigt interessen og jeg har også lillebror at tænke på.
Juletræ skal hun ud og hente med sin morfar, da vi skal holde jul derhjemme. Måske får hun lov at hjælpe mormor med at pynte det - men min mor er meget kræsen med sit juletræ og oppyntning generelt, så der er ikke lov til meget frihed med det derhjemme.
Hvis der kommer sne, skal vi også ud og forsøge om hendes pony kan spændes for en slæde (den kan sagtens spændes for en vogn). Og ellers må vi trække hende rundt på marken efter ATV'en (der er desværre langt til kælkebakker)
Farmor og Farfar plejer at tage hende med på julemarked i løbet af december, og den tradition vil de nok holde fast i, selvom jeg er mere hjemme i år end jeg plejer.
Anmeld
Citér