Kloge-finans-hoveder, anyone?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg sidder bare og har skide meget brug for et godt råd, eller en erfaring. Vi sidder i en rigtig træls situation, som følge af bank krak, med tilhørende bankskift og derefter en skide dårlig vurdering på vores hus, så det der var en bolig kredit i den anden bank, nu er endt som et forbrugslån med en TÅRN HØJ rente i den nye bank. FUCKEDIFUCK. Det betyder at vi skal betale boxen i renter, hvert år og vi simpelthen ikke har lyst til at forære banken 20-30 tusind ekstra om året.

Så vi har prøvet at tænke over løsningsmodeller og har snakket lidt med svigermor og svigerfar om det, fordi de har friværdi i deres hus. Så kunne de låne op og vi kunne låne pengene af dem og betale dem tilbage til svigermor og svigerfar. Selvf med renter og det, som var det i banken. Bare ikke til 10 % som de vil have nu.

De forstår ikke helt, hvad vi mener og tror vi kommer og beder dem om penge, vi vil HAVE, men det vil vi slet ikke, for jeg vil da ikke have en gave, for at putte den i bankens store fede kasse... Så svigermor har bedt os om at undersøge, hvordan man gør, så vil de overveje det.

Men jeg søger og søger på nettet og det jeg kan  finde er advokater der hjælper med rentefrie familielån. Men vi vil GERNE betale dem de renter de skal betale jo!! Det eneste jeg kunne finde, var et link til en side, hvor der stod noget med familielån, med eller uden renter... Men ikke noget andet.

Er der nogen af jer, der ved noget om sådan noget? hvordan det foregår? Og hvad man gør? For det burde være nogenlunde ligetil. der skal bare laves et gældsbrev, hvor der står, hvad vi skla betale og hvor meget i rente og hvad de skal have tilbage, så burde den jo ligge til højrebenet og de vil få deres penge tilbage, som var de banken. -Bare til en menneskelig rente.

Men hvor spørger man om detaljerne? For det er jo ikke fordi vi må gå fra hus og hjem, hvis de ikke siger ja, det vil bare være alle de sjove penge, der skulle gå ned i bankens fede lomme og det vil virkelig være mega træls..

Kram Zafir - med hovedpine fordi jeg tænker for meget... mmm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2009

qp

Kan i ikke bare få en advokat til, at lave sådan et gældsbrev?
(ikke fordi jeg har forstand på dette)

Anmeld

11. oktober 2009

mariamiss6

ååårh zafir det er fandme surt.... jeg har ikke forstand på den slags desværre... men håber i fider en bedre løsning da...

Anmeld

11. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Kan i ikke bare få en advokat til, at lave sådan et gældsbrev?
(ikke fordi jeg har forstand på dette)

Det kan godt være at det er det, men alle de steder jeg kan læse om det på nettet, så står der rentefrit-familie-lån, men da de jo skal låne op i deres hus, hvis de skulle gøre det, så ville det jo koste dem penge, hvis det var rentefrit, og det vil vi ikke have!!

Så svigermor og svigerfar har brug for at vide noget om det, før de kan tage stilling.

Anmeld

11. oktober 2009

Lise

Mht gældsbrev imellem jer, så er det jo bare en skrivelse med en angivet hovedstol, en rente og afdrag. Og jeres underskrfter.

Hvilke detaljer tænker du på?

Tænker det nemmeste ville være, hvis de er med på ideen, at de holder et møde med deres bank om lånet, med et forslag til ydelse, løbetid og hvad der hører sig til af omkostninger. For så kan i jo se hvad det kommer til at koste i kroner og ører. Og så kan  jo lave et tilsvarende lån, hvor de får det samme fra jer.

Lise - ikke helt med på hvad du spørger om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.