Sygemeldt fra den ene dag til den anden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2017

Anonym trådstarter

Kan man blive sygemeldt fra den ene dag til den anden? Det er grundet bækkenløsning og i så fald, hvordan siger man det til arbejdsgiver? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kan man blive sygemeldt fra den ene dag til den anden? Det er grundet bækkenløsning og i så fald, hvordan siger man det til arbejdsgiver? 

Hvis du ikke er i stand til at tage på arbejde, melder du dig syg, og tager til lægen. Lægen må vurdere om der er grund til at sygemelde dig fremadrettet grundet bækkenløsning. Det er vist sådan det foregår. Så skal arbejdsgiveren måske bruge noget fra lægen ved en længere sygemelding, men ellers må man ringe og sige det efter samtalen med lægen. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Stivdie

Jeg er enig. Medmindre der er tale om klassisk sygdom (normalt max en uges varighed), så r der din læge, der skal sygemelde dig/du skal bede om sygemelding hos. 

Jeg blev sygemeldt i denne graviditet grundet forhøjet blodtryk. Min jordemoder kunne ikke sygemelde mig, så hun sendte mig videre til lægen. 

Derefter tog jeg forbi mit arbejde (der ligger 5 min fra lægen) og tog en snak med min chef om, at det var dér, vi var nået til. 

Arbejdspladsen indberetter det så til deres sygeforsikrimg med henblik på at få refusion for tabt arbejdsfortjeneste. Du får herefter et brev i din e-boks (mener det er fra Udbetaling Danmark), hvor du skal bekræfte din arbejdsgivers oplysninger om lønforhold.  

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Hvorfor ikke sygemelde dig også fin en fælles løsning.  

Jeg havde bækkenløsning begge gange første gang fra uge 14 og nr 2 drillede bækkenet og derved vidste jeg at jeg bat gravid.  

Det er vigtigt med bækkenløsning at finde din fysiske grænse.  Også presse den lidt evt hver anden dag.  Også hav en hviledag.  

Jeg arbejdede med nr 2 100 procent igennem o hjemmeplejen om aftenen MEN havde kun få vagter.  

Det eneste jeg sagde fra for var  flere borgere i etage byggerier.  Eller ingen hensyn.  

Kunne derved arbejde med mig selv og min . Fysik når jeg kendte min arbejdsdag.  

Fys 1 gang ugentligt og varmvands gravidts gym.  Kommeran langt med.  

Selvfølgelig taget højde for at bækkenløsning er mega forskellig. Men nr 2 gang lærte jeg at arbejde med min krop bedre end nr 1.  Fordi jeg forstod min grænse og pressede den. Når jeg vidste jeg kunne have en hvile dag dagen efter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.