Bleafvænning - argh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
6 svar
4 synes godt om
21. oktober 2017

Babilooo

åh altså... synes snart jeg har prøvet ALT.

belønning, uden ble, med ble, brusebad (dom han ikke kan lide). Hul i ble .... you name it.

Her til aften har han siddet på potten og tisset i en time. Han får ble på  - og der går ca 15 min sp er der gevinst

Han holder sig indtil han har en ble på og er vist nok bange for at lave lort på toilet/potte.

Han er ikke bagud med sin udvikling - og kan godt fornemme når han skal lave lort. Fatter bare ikke at vi nu er igang med 5. måned hvor han ikke har ble på om dagen - men stadigvæk med uheld. Som jo ikke er uheld danset er konsekvent...  

hvordn arbejder man med angsten...? Kan man hypnotisere en dreng på 3/4 år? Ej det lyder helt fjollet men er pænt desperat efterhånden. Eller andre alternative metoder..??? Help

Og vi har læst bøger om at sidde på toaletyet med ham og klippet hul i bleen m.m.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2017

Stivdie

Smølfine123 skriver:

belønning, uden ble, med ble, brusebad (dom han ikke kan lide). Hul i ble .... you name it.

Her til aften har han siddet på potten og tisset i en time. Han får ble på  - og der går ca 15 min sp er der gevinst

Han holder sig indtil han har en ble på og er vist nok bange for at lave lort på toilet/potte.

Han er ikke bagud med sin udvikling - og kan godt fornemme når han skal lave lort. Fatter bare ikke at vi nu er igang med 5. måned hvor han ikke har ble på om dagen - men stadigvæk med uheld. Som jo ikke er uheld danset er konsekvent...  

hvordn arbejder man med angsten...? Kan man hypnotisere en dreng på 3/4 år? Ej det lyder helt fjollet men er pænt desperat efterhånden. Eller andre alternative metoder..??? Help

Og vi har læst bøger om at sidde på toaletyet med ham og klippet hul i bleen m.m.

Det er svært. Min pige bliver 4 lige om lidt, og selvom hun også godt kan mærke når hun skal tisse eller lave lort, så er hun ikke klar rent mentalt endnu. Vi arbejdede lidt med det i sommers, men børnehaven gav os ret i, at hun ikke var klar endnu, selvom hun ikke har nogle tisseuheld derhjemme, hvis hun går med bar numse. 

Måske skal I give det en pause et par måneder og så prøve igen? Det er jo egentlig ikke noget, der haster. Det er de færreste velfungerende skolebørn, der går med ble 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tror også man skal passe på med at presse for meget på, eller blive alt for frustreret over det, det kan han jo nok fornemme, og ender måske med nogle forkerte følelser omkring det. Og så kan det måske endda gå den modsatte retning.

Men kender da godt til frustrationen, vores pige var blefri meget tidligt, og nu har vi så en dreng der end ikke har lyst til at prøve.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Dorthe1986

Han er jo tydeligvis ikke klar til det. Så på med bleen igen for en periode og så prøv igen når han viser tegn til at det skal være. 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Smølfine123 skriver:

Straffer du din stakkels søn, med brusebade fordi at han ikke er renlig ?, eller har jeg helt misforstået hvad du skriver der ?. 

Nå, men giv ham ble på igen og lad ham få noget ro omkring det, du virker ret fikseret på at han skal blive renlig nu, men det er han måske slet ikke klar til.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Babilooo

Hck skriver:

Straffer du din stakkels søn, med brusebade fordi at han ikke er renlig ?, eller har jeg helt misforstået hvad du skriver der ?. 

Nå, men giv ham ble på igen og lad ham få noget ro omkring det, du virker ret fikseret på at han skal blive renlig nu, men det er han måske slet ikke klar til.

Nej ikke som straf.... men han er efterhånden en lang dreng så ouslepladsen er for trang. Han er 110 cm. Så jeg vasker ham med bruseren for at gøre ham ren når vådklude ikke er nok og det er for snasket. Men det er ikke noget han bryder sig om decideret. Jeg har så sagt at det er meget nemmere at sige til sp skal han ikke vaskes i numsen.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Christabelle

Jeg ville vente til han er klar og selv giver udtryk for at ville undvære bleen. Det skal nok komme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.