Gallakjole/festkjole med lange ærmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. oktober 2017

Muffinmus

Jeg skal til galla med min mand i december. Ejer ikke en kjole der vil egne sig. 

Jeg har psoriasis på albuerne og søger derfor en kjole med 3/4 ærmer eller lange.

Og jeg er kun 157, og bruger str 40..så jeg har generelt et højdeproblem til lange kjoler

Jeg ønsker ikke en dyr kjole da det er min første og sikkert eneste galla i mange år. Empire snittet får mug ofte til bare at se gravid ud, det samme hvis der er en tynd elastik midt på livet.. 

Nogen der har en ide om hvor jeg skal kede, eller forslag til kjoler? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2017

Abracadabra

Muffinmus skriver:

Jeg skal til galla med min mand i december. Ejer ikke en kjole der vil egne sig. 

Jeg har psoriasis på albuerne og søger derfor en kjole med 3/4 ærmer eller lange.

Og jeg er kun 157, og bruger str 40..så jeg har generelt et højdeproblem til lange kjoler

Jeg ønsker ikke en dyr kjole da det er min første og sikkert eneste galla i mange år. Empire snittet får mug ofte til bare at se gravid ud, det samme hvis der er en tynd elastik midt på livet.. 

Nogen der har en ide om hvor jeg skal kede, eller forslag til kjoler? 

Jeg ville kigge på zalando.

Husk, at galla er gulvlangt.

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Stivdie

Jeg ville også kigge på Zalando. I deres søgemaskine er der i øvrigt mulighed for at vælge 'petite', så os lave piger får et mere realistisk billede af, hvordan tøjet vil se ud på en, der ikke nødvendigvis er 1,85 høj.

Der er ikke mange galkakjoler, der har lange ærmer, men jeg tænker det måske kan løses med en lille fiks blonde bolero eller noget lignende? 

Jeg er selv heller ikke ret meget til gulvlangt og ved I øvrigt intet om etikette, så jeg ville nok formaste mig til at dukke op i tea-length (under knæ/midt på skinneben) og et A-snit/50'er stil 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Thea14

Først og fremmest skal du nok undersøge etiketten for gallaen. Nogen går meget op i at kjolen skal være gulvlang og andre gange er der andre regler. Jeg har fx været til flere filmgallaer, hvor man som ikke kendt skulle bære mørkt tøj, mens kjolen ikke behøvede være gulvlang.

Dernæst ville jeg ikke se så meget på ærmelængden. Hvis du finder en kjole med korte ærmer eller ingen ærmer, der sidder pænt og du har det behageligt i, så køb den og en boleo eller pæn jakke/sjal, som kan dække armene. Det bruger jeg ofte, men det er nu mest for at dække de deller der kommer på siden af brystet  

Hvis du køber over nettet, så sørg for at du kan returnere uden besvær, så du kan prøve kjoler derhjemme. Zalando har en fin retur politik, men jeg syntes så til gengæld deres side er uoverskuelig..

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Muffinmus

Hmm. De skriver bare galla, så formoder det er lang kjole.. Synes bare mange af dem er enten nedringede på ryggen eller for kedelige, for bondage eller sække agtig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.