Anonym skriver:
Kære alle kvinder og måske mænd, jeg er i vildrede og har derfor behov for gåde råd og måske en hjælp til at afklare hvor jeg står.
Min kæreste og jeg gik fra hinanden for 3 uger siden, det var hans valg og begrundelsen var at der i den seneste tid har været for mange diskussioner og skænderier.
MEN... jeg har svært ved at vide hvad han virkelig vil, for spørger jeg ham er han sikker i hans sag nu, men siger selv at han ikke ved hvordan tingene kan komme til at se ud mellem os på et tidspunkt igen. Tror han er meget forvirret. Når jeg spørger bliver han hurtig irriteret og slår det hen. Han har ingen kontakt med andre piger, og har ikke behovet.
Siden de 3 uger er gået har vi set hinanden 5 gange og har sovet sammen, puttet, haft sex enkelte gange. Han ringer indimellem i hverdagene for at høre hvad jeg laver og hvordan jeg har det. Jeg blev inviteret med til hans fødselsdag og det har været super hyggeligt, og vi har været hos hans forældre hvor vi på sofaen har lagt og flettet fingre og puttet. Alle i hans familie er så ked af hans beslutning og håber at han vælger om igen, især fordi jeg har været hans støtte gennem et sygdomsforløb og stadig er. Han har også spurgt om jeg fortsat vil være den støtte for ham og det har jeg selvfølgelig sagt ja til.
Men hvor filan står jeg lige, for jeg har selv en fornemmelse af at han kommer tilbage, men bare er super forvirret lige nu, og måske ikke har indset hvad det her kommer til at betyde. Nemlig at han mister mig.
Hvad tænker i?
For lige nu går jeg bare og venter
Jeg tænker at du skal passe på dig selv og sætte dig selv først. Det lyder til at han får det hele, en hjælper, en ven, sex og tryghed samtidig med, at han får friheden fra dig.
det er okay, at han ikke ved hvad han vil, men jeg synes du skal trække dig helt ud imens han finder ud af det. Ellers ender det i noget miskmask af følelser mellem jer. Det bliver hårdt, men afgørelsen bliver trukket i langdrag hvis du ikke trækker dig nu. Lad ham mærke friheden, mærke konsekvenserne. Måske vælger han dig ikke, men så kan du komme videre. Måske vælger han dig og så vil du vide, at han virkelig har valgt dig til og ikke bare er blevet "trukket tilbage" fordi i holdt kontakten vedlige.
lad være med at love, at være hans støtte hvis du kommer til at pines over, at være med din elskede som ikke vil dig længere. Du fortjener også at komme videre hvis han ikke vælger dig. Alt andet er unfair.