Kan I huske i sommer, hvor der var en lille 1årig pige der døde i en glo-hed bil, fordi hendes far havde glemt at aflevere hende i dagplejen, men bare var taget på arbejdet. Så sad pigen ude i bilen og døde af dehydrening og overophedning.
Hvor tit tænker I på hende? Altså hvis I kan huske det.
Det har overrasket mig meget, hvor meget jeg faktisk tænker på hende. Det er måske ikke helt dagligt, emn det er ihvertfald hver anden dag.
Måske hænger det sammen med at vi selv har en pige på samme aldre, og at vi netop i sommers har lade hende sove meget i bilen (det har vi ALDRIG gjort med de to andre børn). Vi har altid haft baby alarm med temeraturmål og temperatur-alarm på, og der har altid være nedrullede vinduer og ´vi har altid gået ud og set til hende flere gange mens hun sov. men jeg har det alligevel rigtig rigtig dårligt med den historie med faren der glemte sit barn, og tit når jeg ser på vores egen datter, føler jeg mig bare så taknemlig over at vi stadig har hende, for jeg kan ikke slippe tanken, og det kunne være sket for os. Puha!!!
(P.S. grunden til at hun har sovet i bilen, er at vi i foråret købte et hus der skulle total istandsættes. Det passede altid med når jeg kørte inde fra vores lejlighed, at så faldt hun i søvn i bilen, og der fik hun så lov til at sove sin lur færdig, fordi vi ikke havde noget sted i det nye hus hun kunne sov. (Det var bare en kæmpe gang rod og kaos af en byggeplads)
Anmeld